sobota, 14 sierpnia 2021

Kwiatowa serwetka i lektura



Witajcie, latem nie sposób odmówić sobie wykonania kwiatowej serwetki. Są wzory, do których się wraca. Ten schemat szydełkowałam kiedyś, z bardzo cienkiego kordonka. Wyszło piękne maleństwo, a  kordonka sporo zostało, więc  zrobiłam powtórkę,  w 2 nitki. 
Serwetka jest biała, to mocne słońce i zielone, trawiaste tło zmieniły nieco jej kolor na zdjęciu. 
Troszkę trudniej manipulować szydełkiem, kiedy trzeba chwytać dwie mocno skręcone nitki, ale szydełko nr 1,25 sobie poradziło, a serwetka ma średnicę 36 cm i jest dosyć sztywna nawet bez krochmalenia. Dla chętnych, dołączam schemat serwetki, do wykorzystania. Jest czytelny i bardzo łatwy w robocie.  Sugeruję kordonek średniej grubości.  




















Czy wiecie, że w Polsce, w XVII wieku, w Zamościu istniał harem. Prawdziwą historię młodziutkiej dziewczyny, która z powodu nędzy chłopskiej rodziny została sprzedana polskiemu arystokracie, opisała Alex Vastatrix w powieści " Harem" . Powieść wciąga i wzrusza od pierwszej do pięćsetnej strony, a jednocześnie naświetla fakty historyczne. Dziewczyny kupował, do czasu własnego ożenku, młody magnat Jan Zamoyski, później pierwszy małżonek Królowej Marysieńki Sobieskiej.                     

Na koniec, prezentuję  towarzyszące mi wiernie zwierzątka. Wczoraj usłyszałam opinię, że to od nich powinniśmy się uczyć, jak żyć. Trudno się z tym nie zgodzić.

Yoshiko w nowej fryzurze z gumeczkami. Ze spinek zrezygnowałyśmy, żeby ich nie połknęła. Pluszaki dzieciaków na osiedlu nazywane są jej imieniem. Sąsiedzi ją chwalą, bo jest bardzo przyjazna i cicha. Ona rozmawia ze mną, ale nie szczeka, chociaż potrafi. Fiona w ciągu dnia się chowa lub szuka siedziska jak najwyżej, by uciec przed stale goniącą ją, szukającą zabawy Yoshi. Kotka do mnie się łasi, jak suczka śpi, czyli w nocy.





Pozdrawiam wszystkich słonecznie i gorąco!

27 komentarzy:

  1. Красивая салфетка. Ваши домашние животные великолепны. С наилучшими пожеланиями!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako Zamościanka koniecznie muszę przeczytać tę książkę:)))
    Same piękności pokazujesz, Iwonko - i serwetkę i pieska i kotka, na czym dłużej zawiesić wzrok?
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa jestem , jakie będziesz miała odczucia w trakcie czytania Małgosiu? Drażnić mogą sceny erotyczne, na początku powieści, dalej robi się poważniej i bardziej interesująco.

      Usuń
  3. Śliczna serwetka, bardzo lubię ten styl :)
    Shih tzu potrafią gadać, jedno z moich shih tzu namiętnie zabawiało się pilotem do tv, naciskając przyciski i obserwując skaczace kanały;)
    Jeszcze rok, półtora i da spokój kotu :)
    Pozdrawiam gorąco i dziękuję za schemat!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niesamowite, że pies zmieniał Ci programy telewizyjne. Yoshi do pilota nie sięga, za to kotce się zdarza na niego wejść i wszystko wyłączyć. Wzór serwetki podkreśla kolor, nie musi być biała, w 2 wieczory ją zrobisz. Życzę miłego, bezstresowego szydełkowania.

      Usuń
  4. Serwetka piękna ale tak cudownego pieska dawno nie widziałam, sama słodycz, moje małe wnuki to chyba zatuliły by na śmierć. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yoshi przytulanie by bardzo pasowało, na widok każdego dziecka skacze do góry. Jak jest zmęczona, to wyciąga łapki do przodu i do tyłu i leży bez ruchu, nawet na środku drogi.

      Usuń
  5. Wielcy tego świata!!!! Niech przemilczę...Serweta cudna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak prolog przeczytałam, to dopiero byłam w szoku.

      Usuń
  6. Śliczną serwetkę zrobiłaś,ja też czasami lubię wracać do starych wzorów :) Yoshi jak uroczo wygląda w tym kucyku 🙂
    Książka rzeczywiście bardzo ciekawa,jak wpadnie w moje rączki to z pewnością ją przeczytam.
    Serdeczności ślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wracam do wcześniej szydełkowanych schematów wtedy, gdy pierwowzór już komuś przekazałam. Książka była wydana kilka lat temu, ja ją miałam z biblioteki.

      Usuń
  7. Piękna serwetka i taka subtelna.
    Cudne masz zwierzaczki. Pozdrawiam serdecznie🌹🌹

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Serwetek nigdy dość, a zwierzątka umilają czas.

      Usuń
  8. Śliczna serwetka. Piesek jest zachwycający , od razu można się w nim zakochać. Miłego tygodnia 🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna letnia serwetka. Dzięki za wzór. Być może kiedyś z niego skorzystam. Dwie nitki jednocześnie to spore wyzwanie.
    Co do zwierząt, to masz wyborne towarzystwo :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Snehurką w 2 nitki szydełkuje się wspaniale Renko, gdyż jest miękka, ale te sztywniejsze kordonki lepiej w jedną nitkę i dobierać szydełko do grubości.

      Usuń
  10. Iwonko ale masz uroczą gromadkę wesoło tam u Ciebie nie sposób się ze stworzeniami nudzić :) kot to inna natura, a pieskowi całkiem co innego w głowie :) Śliczną serwetkę stworzyłaś, o i dzięki za przypomnienie lektury - jest i druga część Dom gejsz ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio coraz częściej zwierzątka nie zgadzają się ze sobą, a potem patrzą mi w oczy przepraszająco.

      Usuń
  11. Prześliczna serwetka. A zwierzęta wspaniałe się prezentują. 😁

    OdpowiedzUsuń
  12. Serwetka jest prześliczna robi konkurencję kotu i psu 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja kotka uwielbia kłaść się na koronkowych obrusach i serwetkacki. Zwalam ją, a ona wraca. Może faktycznie konkuruje.

      Usuń
  13. Zwierzaki - słodziaki, wierni towarzysze człowieka. Serwatka piękna! Książka intrygująca - poszukam.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alinko za odwiedziny i miłe słowa. Yoshi zamiast poważnieć, jest coraz bardziej szalona i niestety wymagająca.

      Usuń
  14. Łap!Przepiękna serwetka,a wzór jest śliczny 🙂🙂
    Kto by pomyślał że harem był też u nas.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko, witaj w gronie obserwatorów mojego bloga.

      Usuń