wtorek, 6 czerwca 2017

Czerwcowe szydełkowanie i czytanie.

Zainspirowana  kolorami bzu, pod koniec maja,  zaczęłam szydełkować kwadraciki na letni, przewiewny kocyk.  Jak myślicie, czy małej dziewczynce  te kolory w wózeczku będą pasowały? W przerwach między kwadracikami czytam. Dopóki przedszkole nie ma wakacji, mogę sobie na to pozwolić. Najbardziej lubię pękate powieści lub sagi. Im więcej tomów, tym bardziej się cieszę, ponieważ przyzwyczajam się do bohaterów.
Udało mi się zdobyć polecaną przez Basię powieść Lucyny Olejniczak "Kobiety z ulicy Grodzkiej". Wspaniała rzecz, akcja I-ego tomu "Hanka" zaczyna się w 1890 r. od zamiany noworodków w domu krakowskiego aptekarza. W polskiej rodzinie niestety uważano, że chłopcy są bardziej wartościowymi potomkami, niż dziewczynki. Życie zweryfikowało takie przeświadczenie. Kolejne 3 tomy tej powieści biblioteka dopiero sprowadzi. Czekam na nie
z niecierpliwością.
W tak zwanym międzyczasie chwyciłam światowy bestseller z 2007 r. Haleda Hosseiniego "Tysiąc wspaniałych słońc" (432 str.). Autor przedstawia nam głęboko poruszające  losy dwóch kobiet na tle trzydziestu lat historii Afganistanu. Mariam ma zaledwie 15 lat, gdy ojciec zmusza ją do małżeństwa z Raszidem, bogatym szewcem, starszym od niej o 30 lat. Lajla urodzona krótko przed rosyjską inwazją marzy o podróżach i zdobyciu wykształcenia. Wojna zabiera jej całą rodzinę. Po traumatycznych przejściach trafia do domu Raszida i Mariam. Będąc praktycznie dzieckiem, nie mając domu ani wsparcia, zgadza się na pozostanie drugą żoną Raszida. Kobiety zaprzyjaźniają się. Czy byłoby to możliwe w naszej kulturze? W sytuacjach marginalnych chyba tak.

U nas znowu się chmurzy, ale ciepło i jest ok. Dziewiarka, jeżeli mogę tak siebie nazwać, nigdy się nie nudzi. Pozdrawiam serdecznie wszystkich moich gości.

35 komentarzy:

  1. Fajne kwadraty, fiolet wygląda na zdjęciu tak trochę ciemno ale w połączeniu powinno się rozjaśnić no i cóż rzec kolor neutralny może być i dla chłopca i dziewczynki ;) Iwonko fajne przeczytane to kolejnych tomów jak najszybciej :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam pasujący do tego odcień różu,ale gatunek włóczki inny,więc może dam biel na brzegach.Chcę wykorzystać głównie zalegające moteczki.

      Usuń
  2. Mysle ,ze moze byc kocyk z tych kwadracikow.I jak dasz biel na brzegach to bedzie super.Tez lubie grube ksiazki czytac.Przyjazn kobiet w islamie by sie nie sprawdzil w naszej kulturze.Nic co dotyczy islamu u nas sie nie sprawdzi.Lepiej nawet o tym mowic bo to juz sie dzieje na naszych oczach.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. " Kobiety" wręcz połknęłam.
    Kocyk będzie piękny jak bzy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że coś ładnego z tego wyjdzie. Ten fiolet na zdjęciu,to w naturze lila.

      Usuń
  4. Na pewno będzie piękny w kolorach bzu! Jak dziergałam "bzową kolekcję" dla Barbie, to zachwyciłam się właśnie takim połączeniem tych kolorów!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam już koncepcję,ale różnie to bywa z efektem końcowym.

      Usuń
  5. Kolorki naprawdę śliczne na kocyk dla dziewczynki wybrałaś. Już nie mogę się doczekać jego końcowej prezentacji :)

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trochę potrwa Renko, bo jednak elementy są czasochłonne.

      Usuń
  6. Kocyk będzie bardzo delikatny i spokojny - Kobiety przeczytałam ,a druga pozycja zapisana ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  7. kocyk wyjdzie na pewno piękny uwielbiam kolory bzów .
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolorki dla dziewczynki bardzo dobrze dobrane:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo,Ninko i Basiu,tak we mnie wierzycie,że teraz to już muszę tak kombinować,żeby kocyk był ciekawy.Dziękuję.

      Usuń
  9. Iwonko kocyk na pewno będzie piękny jak te kolory. Uwielbiam
    bzy i ich zapach.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kocham bzy, cały rok czekam,aż zakwitną i położą się kwieciem na jednym z moich balkonów.

      Usuń
  10. "Tysiąc wspaniałych słońc" mam w planach :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Polsce można ukarać męża za złe traktowanie żony.Tam kobieta jest niewolnicą i zastanawia mnie,jak mężczyźni kochający swoje dzieci,więc mający jakąś wrażliwość, mogą się tak zachowywać wobec ich matek?

      Usuń
  11. Kocyk będzie cudny , kolorki są super. Czytaj , czytaj Iwonko korzystaj dopóki możesz . Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szydełkuję kocyk na luzie.Jeżeli dla dziecka będzie wyglądał zbyt poważnie,to zostawię go dla siebie.

      Usuń
  12. Fiolecik i biel to, moim zdaniem, idealne kolorki dla dziewczynki. Będzie śliczny kocyk.
    Książek zazdroszczę. Ja niestety nie mam już na nie czasu :(
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z moim czytaniem było tak Olu,że jak planowałam wziąć książkę do ręki po wszystkich rzeczach do zrobienia w domu i przy dzieciach,to nie miałam szans i to przez ładnych parę lat.Teraz nadrabiam zaległości.

      Usuń
  13. Iwonko ta książka mnie zainteresowała a już dawno nic nie czytałam...kocyk będzie uroczy 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny,kocyk robi się dalej,chociaż dżemy z truskawek już zaczęłam smażyć. Książki,które pokazuję,moim skromnym zdaniem są warte przeczytania.

      Usuń
  14. Kocyk będzie piękny. Czekam na finał. Ja przez nieustanne pielenie zarzuciłam książki. Ale myślę, że w końcu się wyrobię. Zaintrygowały mnie książki, a szczególnie pierwsza. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  15. Na finał kocyka troszkę trzeba poczekać. Kwadraciki wymagają czasu i uwagi, muszą być identyczne i miejsca zakończenia okrążeń nie powinny być widoczne. W wypielonym ogrodzie czytanie będzie wielką przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  16. Najmilsza robótka na lato, bo nieduże elementy szybko przybywają, trudniej z łączeniami ... będzie pięknie, delikatnie i lekko. A ja coś nie mogę ruszyć z robótkami, nie mam pomysłu i w ogóle, chyba sobie zrobię wakacje.
    Mnie również zachęciłaś opisem pierwszej książki, spytam w bibliotece może czeka na mnie :):)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zszywanie kwadratów mnie nie ominie,to kocyk,nie serwetka,więc muszą być gęsto połączone. Lekturę trafnie wybrałaś Elu, pytaj w bibliotece od razu o cztery tomy.

    OdpowiedzUsuń
  18. Kocyk na pewno się spodoba. Kolory idealne dla dziewczynki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczynki głównie ubierane są na różowo,bo w takim kolorze sklepy oferują dla nich ubranka,a biel i lila powinny pasować do tego,pozdrawiam.

      Usuń
  19. Kocyk będzie na pewno idealny. Bardzo Cię podziwiam, bo ja do dziergania elementów nie mam cierpliwości. Nudzę się koło 10 tego elementu. Z obrusa robi się bieżnik, z kocyka - poduszka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak inne potrzeby robótkowe są zaspokojone Miko,to można bez większego poświecenia pobawić się elementami.Te akurat bardzo przyjemnie się szydełkuje,bo nie trzeba zmieniać nitek w kwadracie.

      Usuń
  20. Kocyk będzie sliczny.Świetne kolory.Książki zapisuję,chętnie przeczytam.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Kocyk zapowiada się wspaniale, będzie w pięknych kolorkach!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń