czwartek, 30 maja 2013

Duży koronkowy obrus.






Pod koniec szydełkowania tego obrusa mąż zawyrokował:
"Ta serwetka cię wykończy",  ale to  ja  ją  wykończyłam koronką z ogromną ilością pikotek. Zaczęłam pracę nad  moim obrusem rok temu. W tak zwanym międzyczasie wykonałam szereg innych prac, ale co jakiś czas do niego wracałam. 198 elementów udało mi się zrobić bez błędu, bo już znam wzór na pamięć, do tego 7 okrążeń koronki - uff.  Chwilami miałam dosyć tej pracy, kordonek cieniutki, szydełko 1,15, więc zbyt szybko się nie powiększała, ale co spojrzałam na swój, nie do końca nakryty stół, to chęci wracały. W efekcie uzyskałam wymiary: 240cm/150cm. , zużyłam ponad kilogram kordonka "Kaja" w kolorze naturalnym.



 
Najgorsze było jednak napinanie, ze względu na wielkość, bo mój styropian jest mniejszy. Musiałam również użyć żelazka.
Następnym razem , po praniu bardziej go wykrochmalę.



                                                          

99 komentarzy:

  1. Obrus jest Cudny. Widać, że pracy w niego jest włożony ogrom, ale efekt imponujący. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiam ,podziwiam i jeszcze raz podziwiam. Obrus prześliczny , delikatny, pięknie wygląda.Robiłaś go długo bo z doskoku ale efekt jest piorunujący .Gratuluję ukończenia i dobrego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
  3. obrus przepiękny,podziwiam za cierpliwość i zacięcie.Też się kiedyś przymierzałam do takiego obrusu ale chyba nie dałabym rady:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudo,cudo,cudo nic dodać nic ująć
    ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedy w styczniu zamieściłaś schemat do tego wzoru przypomniałam sobie, że w swoich zbiorach również go posiadam.Zrobiłam kilka próbek bo nagle mi się spodobał.Próbki były robione z cienkiej niteczki i z grubszej.I wiem, że taki przepiękny efekt uzyskałaś włąśnie dzieki tej cieniźnie, przy grubszej nie ma tej finezji.
    Posiadasz duuuże pokłady cierpliwości, które teraz są nagrodzone tak doskonałym dziełem.Chylę czoła i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuję Dziewczyny za tyle miłych słów. Vipek ma rację, ten wzór z grubszej nici wygląda mniej ciekawie. Wszystkie Was pozdrawiam świątecznie, odpoczywajcie po męczącej procesji. Do nas przyjechał Kacper na kilka dni, jak zawsze, wspólnie ułożyliśmy plan działania
    i atrakcji na ten czas, a dziadek w tym czasie upiekł ulubione tosty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś niesamowitego- prześliczny, duży i prezentuje się na stole wspaniale. Iwonko chylę czoło - świetna praca pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  8. Iwonko, obrus wyszedł prześliczny i przeuroczy a do tego rozmiar imponujący! Po prostu szydełkowa perełka!!! Podziwiam i zachwycam się Twoim dziełem!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudny obrus, ogrom pracy i cierpliwości:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Napracowałaś się nad nim. Jeszcze taki duży rozmiar i cienki kordonek.Podziwiam Twoją cierpliwość. Jednym słowem przepiękny.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Obrus jest fantastyczny! Podziwiam wykonianie i, chyba przede wszystkim, Twoją cierpliwość. Mnie by jej pewnie brakło ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. WOW. obrus boski, a ogrom pracy w niego włożony podwyższa jego wartość!!! ależ musisz mieć satysfakcję !!!!! gratuluję ja uwielbiam to uczucie po wykonaniu zdania :-) a obrus wygląda rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały ! Cudnie prezentuje się na Twoim stole. Prześliczny wzór. Zachwycający - nie mogę się na niego napatrzeć...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniała praca. Masz anielską cierpliwość, ale efekt jest tego wart. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Prawdziwe dzieło!
    Piękny, cudowny, wspaniały.
    Jesteś mistrzynią szydełka i do tego z wielką cierpliwością :)
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  16. Красивая большая скатерть. Приветствую и поздравляю с завершением. С уважением.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przesliczny obrus...podziwiam za cierpliwość i wytrwałosc.Efekt powalający.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Iwonko jesteś WIELKA obrus jest cudowny podziwiam Ciebie bardzo -wiem ile samozaparcia kosztują tak duże projekty.Gratulacje:))
    pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam pytanie pani Iwonko, czy podczas robienia tego wzoru środek robótki wywijał się pani tak nie ładnie? Tzn. wzór nie chciał od razu układac się w kwadrat, tylko środek albo się uwypukla albo zagłębia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie,cały czas trzeba kontrolować płaskość elementu i żeby uniknąć wybrzuszania, w siateczkach (od piątego okrążenia) przerabiałam 3 oczka łańcuszka, zamiast dwóch. W okrążeniu nr 7 9 oczek łańcuszka robiłam nieco luźniej niż w pozostałych okrążeniach. Nie pisałam o tym, bo myślałam, że zbyt cienką nitkę zastosowałam i dlatego konieczna była modyfikacja. Proszę spróbować, najważniejsze żeby każdy element był robiony identycznie.

      Usuń
    2. P.S. Między 7 i 9 jest przecinek

      Usuń
  20. Dziękuję, cieszę się bardzo, że Wam się to dzieło podoba. Jeżeli chodzi o moją cierpliwość, to przyznaję, że przy tej pracy została ona wystawiona na ciężką próbę i czuję, że się nieco nadwyrężyła, bo mam ochotę odpocząć od szydełka.

    OdpowiedzUsuń
  21. łał łał łał ale wykonałaś wspinały kawał przecudnej obrusowej pracy :)))
    Jestem pod olbrzymim wrażeniem :)))

    OdpowiedzUsuń
  22. Iwonko obrus przepiękny, prawdziwe cudeńko! Bardzo mi się podoba i podziwiam za Twoją wytrwałość i cierpliwość.Ja nie robiłam jeszcze takiego dużego obrusa, może kiedyś się skuszę....
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepiękny, duuuży obrus i na pewno bardzo pracochłonny.Dosłownie dzieło sztuki!Cudne zdjęcia-zwłaszcza te z różami :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękna praca! Szacunek wielki za cierpliwość i dokładność wykonania. Chylę czoła!

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo serdecznie Wam wszystkim dziękuję, za tak pochlebne wpisy.Jeżeli któraś ma problemy ze schematem, to pytajcie, chętnie odpowiem. Można
    z tych elementów wykonać również niedużą serwetkę. Witam z radością nowe obserwatorki, proszę się rozgościć.

    OdpowiedzUsuń
  26. Woow Iwonko! Robi wrażenie. Pokonałaś go. Jeśteś wielka :) Naprawdę chylę czoła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Eve,trafnie to określiłaś. Pokonałam go, ale zdjęłam ze stołu, bo mi się w trakcie roboty opatrzył. Odczekam trochę, aż nabierze mocy urzędowej, wtedy go rozłożę i będę się cieszyć.

      Usuń
  27. Kocham ten motyw, mam kilka serwet i ciągle myślę o obrusie....Przepięknie Iwonko, ogromny mój podziw i zachwyt nad Twoją pracą :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie znalazłam Ino na Twoim blogu takiej serwetki, a chętnie bym obejrzała mój ulubiony wzór w innym kolorze lub z innego kordonka.

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie wiem co jest bardziej godne najwyższych pochwał ,piękno obrusu czy Twoja wytrwałość i staranność wykonania!Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziękuję Dorko, mam nadzieję, że efekt jest wart włożonego wysiłku.

    OdpowiedzUsuń
  31. Przepiękny obrus, kosztował dużo pracy, ale trud się opłacał, wygląda fantastycznie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Padłam z wrażenie, gdy przeczytałam jaki to kolos i ile elementów potrzebowałaś na jego zrobienie!
    Iwonko, obrus zachwyca niesamowicie!!!!!
    Prawdziwe CUDEŃKO Ci wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  33. Elementy łączyłam od razu szydełkiem, zszywanie przy tym wzorze
    i wielkości nie wchodzi w grę. Słyszałam słowa krytyki, że firankowaty, raz mi Julek poplątał nitki,2 razy zabrakło kordonka, a ja go ciągle widziałam oczami wyobraźni i dopięłam swego. Teraz wszystkim się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  34. Przepiękna serweta, na pewno wymagała dużo pracy ale warto było, cudowna!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  35. CUDOWNA!!!!!!!!!!PODZIWIAM!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  36. Obrus jak marzenie, gratuluję wytrwałości,a ze wzoru chętnie skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę, chętnie obejrzę ten wzór w innym wykonaniu. Myślę,że trochę mniejsza, kwadratowa serweta będzie zgrabniejsza.

      Usuń
  37. Πανέμορφο τραπεζομάντιλο και φαίνεται αρκετά δύσκολο!!!!Μπράβο Iwona!!!
    Φιλάκια και καλό μήνα!!!!

    OdpowiedzUsuń
  38. Czesc Iwonko, przecudny ten obrus. Nie chce nawet pomyslec, co by bylo, gdyby sie cos na nim wylalo. To dzielo jest chyba tylko do podziwiania. Sciskam mocno i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Marylko, herbatę trudno wybielić, ale z innymi plamami dam sobie radę, przecież to bawełna. Pewnie biały byłby praktyczniejszy. Raczej do posiłków będzie zdejmowany. Chodziło mi o to,żeby po dotknięciu nowego stołu nie zostawały ślady palców. Dzięki,że mnie odwiedziłaś, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  40. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że obrus się podoba, bo bywa i tak, że widać ogrom pracy, a efekt niewielki.

      Usuń
  41. Dziękuję i witam w gronie obserwatorów.

    OdpowiedzUsuń
  42. O matko..... szaleńców nie brakuje.... Iwonko, toż to dzieło niesamowite!!!! Szczęki obie na glebie.

    OdpowiedzUsuń
  43. Kankanko, bardzo lubię Twoje poczucie humoru. Łącząc siateczki, czułam, że wybrałam się z motyką na księżyc i też się zastanawiałam, czy ze mną wszystko w porządku.

    OdpowiedzUsuń
  44. Dokładam sie i ja ze swoim zachwytem nad twoja pracą

    OdpowiedzUsuń
  45. Dziękuję Jolu, a wiesz, że sąsiadki szukały tego obrusa w oknie
    i pytały, gdzie ta firanka, która się suszyła na balkonie?

    OdpowiedzUsuń
  46. jak ty pieknie robisz az sie chce patrzec...slicznie

    OdpowiedzUsuń
  47. Wow, to niesamowite ..... Can pięknie szydełkować .... Zdjęcia i kwiaty są bardzo ładne :-)
    Ajka

    OdpowiedzUsuń
  48. Ten wzór zawsze wygląda pięknie , ja obrus co prawda zrobiłam taki tylko jeden ,ale za to narzut kilka.
    Jeżeli chodzi o wypełnienie igielnika to podobnie jak maskotki jest to ocieplacz do tkanin lub zawartość jaśków z IKEA.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukałam Bogusiu na Twoich blogach takiej narzuty, ale nie znalazłam. Pokaż chociaż jedną, ciekawa jestem jak to z grubszych nici wygląda.

      Usuń
  49. Zachwycający obrus, gratuluję cierpliwości !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  50. Iwona, высшая похвала!!! Великолепная скатерть!!!
    Спасибо за схемку, очень хочется повторить хотя бы в небольшой салфетке)))
    Najwyższa pochwała! Gorgeous obrus!
    Dziękujemy za shemku, naprawdę chcę powtarzać przynajmniej niewielką serwetkę)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, próbuj, bo warto, tylko nie za grube nici i szydełko od 1 do 1,3 użyj.

      Usuń
  51. Pani Iwonko piękny obrus. Zaczęłam go robić ale robi mi się tzw. czapeczka. Czy Pani modyfikowała ten wzór? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Częściowo wyjaśniłam wyżej, odpowiadając Katarzynie Redmerskiej. Proszę napisać w którym rzędzie zaczyna się wybrzuszać, to podpowiem.

      Usuń
    2. Dziękuję za podpowiedź. Zacznę odrabiać wzór i dam Pani znać czy mi wychodzi. Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Najlepiej proszę przesłać zdjęcie elementu na moją pocztę.

      Usuń
  52. Piekny obrus i ile to pracy w nim...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długo go robiłam rzeczywiście, chwilami miałam dosyć tej roboty, ale uznałam, że jeden taki gigant powinnam mieć.

      Usuń
  53. Jestem pełna zachwytu nad pięknymi pracami na szydełku. życzę powodzenia i cierpliwości.
    Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  54. Dziękuję bardzo, również pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  55. Witam. Cudny obrus. Czy byłaby Pani tak uprzejma i podesłała mi jego schemat na maila? Bardzo proszę. :)
    E-mail aziavera@gmail.com.
    Pozdrawiam. Joasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wysłałam, miłego szydełkowania !

      Usuń
    2. Witam, bardzo piękny obrus. mam prośbę o udostępnienie tego pięknego wzoru. email: kaskak89@o2.pl
      z góry serdecznie dziękuję
      Pozdrawiam Kasia

      Usuń
  56. Pani Iwonko,też proszę jeśli można o wzór na ten piękny obrus,obiecałam koleżance,że jej zrobię na nowe mieszkanie i nie mogę nic ciekawe znaleźć a ten jest śliczny z góry dziękuję i pozdrawiam,mój email - basiek61@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  57. Obrus jest po prostu prześliczny, czy jest możliwość żeby mi pani przysłała schemat? Bardzo byłabym wdzięczna.Mój email: anita7177@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Schemat wysłałam, w 20-tym komentarzu od góry wyjaśniłam, na co trzeba uważać.

      Usuń
  58. Obrus jest po prostu przepiękny;)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  59. obrus jest cudny.nie wiem czy tez mogę prosić o wzór - maria62@op.pl .chciałam zrobić na ślub jako prezent

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wysłałam schemat Mario. Jak zrobisz obrus, to prześlij mi zdjęcie, pozdrawiam.

      Usuń
    2. Iwonko chyba coś poszło nie tak bo jeszcze nie otrzymałam schematu. ale obiecuje że jak będe miała wzór to zrobię obrus i pokażę jak mi wyszło .pozdrawiam

      Usuń
  60. witam i pozdrawiam... i słów więcej mi brak! CUDOWNA PIEKNOŚĆ!!! Podziwiam i nie mogę się nasycić tym widokiem!.... właśnie szukam wzoru na szydełkowy element , nie wiem czy mogę również prosić o wzór - b.bielecka1@gmail.com Jeszcze raz pozdrawiam Basia B.

    OdpowiedzUsuń
  61. Pani Iwonko
    Obrus jest prześliczny. Właśnie szukam pomysłu na coś pięknego , czy mogę nieśmiało poprosić o przesłanie wzoru na to cudo ?renatka_wojciechowska@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  62. Pani Iwono obrus wspaniały gratuluję :) czy również mogę prosić o wzór? serdecznie pozdrawiam mój email: edytagodziek@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wysłałam odwrotną pocztą. Zamieszczam dodatkowo w poście, bo może komuś jeszcze będzie potrzebny.

      Usuń
  63. Obrus jest piękny i robi niesamowite wrażenie na tak wielkim stole. Ja swój zaczęłam dawno temu ale o nim cąłkiem zapomniałam, mam nadzieję, że kiedyś go skończę i będzie cieszył oczy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wróć jak najszybciej do swojej robótki, bo za jakiś czas ręka może trochę inaczej pracować, pozdrawiam.

      Usuń
  64. piękny! mam ochotę na ten wzór, ale chyba cierpliwości nie starczy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak coś nam się podoba, to i cierpliwość przychodzi, ale faktycznie na duży obrus lepiej wybrać wzór mniej absorbujący, a z elementów można zrobić mniejszą serwetę, pozdrawiam.

      Usuń
  65. Prześliczny obrus :) Jestem pod wrażeniem! Gdyby nie fakt, że niedawno skończyłam duuuży bieżnik frywolitkowy, to pewnie bym sie skusiła na taki :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzałam Chranno, po takim dużym, precyzyjnym bieżniku, to długo nie będziesz miała ochoty na szydełkowanie obrusa.

      Usuń
  66. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  67. obrus jest piękny sama mam kilka w swoim dorobku ale szukam wzoru owalnego może ma Pani w swoim zbiorze wzorów

    OdpowiedzUsuń
  68. Anonimowy,wysłałam wzór,ale Twoja skrzynka odbiorcza nie przyjmuje,może jest zapchana? Proszę ją oczyścić i dać znać,to wyślę jeszcze raz.

    OdpowiedzUsuń
  69. cudowny wzór i niesamowita przac:))

    OdpowiedzUsuń
  70. Od pewnego czasu szukam obrusa koronkowego. Ten egzemplarz po prostu mnie zachwycił!! Chętnie bym go odkupiła, nic już mi się nie podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, ale ten obrus nie jest na sprzedaż. Leży dumnie na moim stole i niech tak zostanie. Drugiego takiego już nie zrobię, ponieważ mam kłopoty ze stawem kciuka. Na pocieszenie powiem,że pranie go jest bardzo uciążliwe ze względu na ogromne wymiary. Może ktoś się podejmie wykonania według zamieszczonego schematu, tylko radzę zrobić mniejszy, żeby było go na czym napiąć.

      Usuń
  71. Ten obrus jest bajeczny! Marzenie na moim stole wyglądałby pięknie. Jestem pod wrażeniem tej pracy!pozdrawiam.😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed Wielkanocą kot mi wylał wodę z wazonu na zieloną serwetkę z barankiem, leżącą na tym obrusie i powstały zielone plamy. Byłam wstrząśnięta, ale szybko zareagowałam i udało mi się uratować ten obrus.

      Usuń
  72. Rewelacyjny. Obrus wygląda imponująco. Mnóstwo pracy i wytrwałości. Podziwiam. Też właśnie zrobiłam sobie duży obrus z elementów. To moja pierwsza tak duża praca. Nie wiem jak go teraz zblokować, czy krochmalić, czy prasować. Mogę prosić o doradę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W żadnym wypadku, nie należy obrusa prasować. Po upraniu i wykrochmaleniu trzeba go zblokować. Nie mając dużego styropianu lub ramy, można obrus złożyć na pół i napiąć dwie warstwy razem. Innym rozwiązaniem jest rozłożenie ręczników i prześcieradeł na dywanie i przypięcie mokrego obrusa na takim podłożu.

      Usuń