sobota, 9 grudnia 2023

Świąteczne okno.

Dziękuję Wam za wsparcie, dałam radę. Cały wzór firanki z dzwonkami, według schematu zamieszczonego w poprzednim poście, zrobiony. Lnianą tkaninę najpierw gotowałam, potem wybielałam w Acze, zanim doszyłam do szydełkowej dzianiny. Bielszej tkaniny nie mogłam kupić. Żywy świerk wykorzystam na stroik i będzie świąteczny zapach, jak w domu, w którym zawsze stroiliśmy żywą choinkę do sufitu.

 Z ubieraniem  sztucznej choinki jeszcze trochę poczekam, bo nie wiadomo, jak Fiona ją potraktuje. Jeden grudnik zaczął mi już kwitnąć, po raz pierwszy w samą porę.










Yoshi już wystrzyżona na Święta. Bardzo lubi wizyty w psim  salonie piękności. 2 panie ją tam głaszczą, całują i robią swoje, a ona chętnie poddaje się zabiegom . Ostatnio nawet nie chciały mi jej oddać. 







W krótkim czasie, z zapartym tchem przeczytałam "Akuszerki" autorstwa pani Sabiny Jakubowskiej, 700 str. Mnie ten temat zainteresował ze względu na rodzinne wspomnienia o prababci. W tej książce można znaleźć samą prawdę o mądrych, kobietach, niosących oświatę i pomoc na biednych, polskich wsiach. Losy prostych, wiejskich kobiet i położnych ściśle się splatały. Warunki pracy miały bardzo trudne, wręcz przerażające, ale umiejętności ogromne i były skuteczne. 









Nie przepracujcie się przed Świętami, dbajcie o swoje zdrowie !

21 komentarzy:

  1. Baśniowe okno stworzyłaś, bardzo piekna firana wyszła.Nasz kot raz wskoczył na choinkę, potem to siedział na rogu kanapy i trącała łapką bombki lub przeglądała się w nich, słodko to wyglądało.Pieseczek cudny,pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ulu za miłe słowa. W niedużym mieszkaniu trudno jest odizolować kota od choinki, mam obawy, że bombki potłucze.

      Usuń
    2. Iwonko ,jak mieliśmy kota to na choince tylko szydelkowce i plastiki że względu na wnuki i dalej tak będzie bo dwulatek jest jeszcze. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Witaj Iwonko. Wiedziałam, że zdążysz:)) Świąteczne firanki są bardzo ładne i naprawdę bialutkie. Pozdrawiam serdecznie i również życzę wszelkiego dobra:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Teniu. Wiele osób we mnie wierzyło, więc nie mogłam zawieść.

      Usuń
  3. Doskonały efekt ! Pięknie wygląda Twoje okno w świątecznym przybraniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Firanki niełatwo sfotografować, bo albo widać to, co za oknem, albo odbija się to, co na przeciwległej ścianie wisi. Z roletą łatwiej zobaczyć wzór.

      Usuń
  4. Tus cortinas navideñas son realmente maravillosas. BESICOS.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękne firanki. Okno jak z bajki. Gratuluję talentu i wytrwałości. Piesek jest cudowny. Wszystkiego dobrego, zdrowia i spokoju na Święta!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdrostki piękne !!! Książkę sama chętnie bym przeczytała. Pozdrawiam i życzę dobrego i spokojnego świątecznego czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W bibliotece z pewnością dostaniesz tę książkę. Warto przeczytać, chociażby dlatego, że akcja dzieje się na tle historycznym.

      Usuń
  7. Iwonko firaneczki wspaniale wyszły i prezentują sie dostojnie :) Książka zabrzmiała ciekawie zaznaczę sobie może znajdę w którejś z bibliotek ( tylko czemu taki grubasek haha ) pozdrawiam serdecznie i Ty też się nie przemęczaj ....no no ale elegantka za uszkiem proszę pomizjać ode mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Powieść wydana w 2022 r. Ja czytam tylko grubaski Beatko. Przywiązuję się do bohaterów powieści i przeżywam ich losy, najlepiej w kilku tomach. Opowiadań nie cierpię, bo się za szybko kończą.

      Usuń
  8. Przepiękne! zazdroszczę talentu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Edytko, technika filet jest łatwa, tylko cierpliwości do niej trzeba.

      Usuń
  9. Przepięknie wygląda Twoje okno, możesz być dumna. Książka jest wspaniała, też ją migiem pochłonęłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu. Gdyby nie mocne okulary, wskazanej na zdjęciu firmy, które są lekkie i mają elastyczne zauszniki, nie dałabym rady.

      Usuń
  10. Piękna firaneczka, szkoda, że moje okna w kuchni są wielkie i nie dałabym rady zrobić takiego cacuszka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, miałam ten sam problem w domu. Nie dość, że okna duże, to jeszcze 2. Firanki ręcznie robione są stylowe i tylko do niedużych, wąskich okien pasują.

      Usuń