wtorek, 11 grudnia 2018

Bonetki i babeczki do zdjęć oraz życzenia świąteczne.

Witajcie po dłuższej przerwie spowodowanej odnawianiem domu. Nie byłabym sobą, gdybym nie poprawiała po malarzu, no i się zeszło. Tak już mam, po fryzjerze też zawsze robię poprawki. Trudno było mi wygospodarować czas na robótki, ale się udało, skończyłam obiecane czapeczki dla noworodków. Prawie wszystkie młode mamy chcą mieć sesje zdjęciowe swoich pociech w pierwszym miesiącu ich życia. Ta moda nawet mi się podoba, ale jestem przeciwniczką ubierania bliźniaków jednakowo. Postanowiłam udowodnić, że można to zrobić w tym samym stylu, ale jednak inaczej. Tak powstało 5 czapeczek dla znajomej. Sposób dziergania  słodkich babeczek dla najmniejszych  pokazywałam tu: http://iwonusiowo.blogspot.co/search?updatedmax=2018-07-22T07:08:00-07:00&max-results=7  Bonetki bvły dla mnie wyzwaniem, zwłaszcza ich wymiary. Czapeczki prezentuję na zaczętym wiele lat temu, żółtym obrusie. Nie będzie skończony, chociaż wzór ciekawy, ponieważ sztuczna nitka potwornie się skręca i plącze w robocie. Więcej było rozplątywania jej, niż samego szydełkowania, więc spasowałam.




Uznałam, że  śnieżynka w grudniu musi być. Zaczynałam ją szydełkować od kółka z tyłu, o średnicy - 7,5 cm. Góra i przody, to prostokąt o wymiarach 14cm / 28cm. Potem zrobiłam drabinkę z tyłu i wykombinowałam podwójną regulację wstążeczkami, które po ściągnięciu będą sobie po prostu wisiały i fruwały.





Niżej widok  z przodu i z prawej widok tyłu.














Moja sypialniana lampa stała się modelką dla troszkę mniejszej, łososiowej bonetki. Średnica kółka - 8,5 cm i adekwatne wymiary 10,5 /30cm.










































Głębokość różowej bonetki, z nieco wywiniętym daszkiem
(odległość od środka kółka do pikotki) -14 cm.




średnica kółka -7 cm.












Dla bliźniąt można tworzyć różne zestawy np. łososiowa czapeczka z brązowo-kremową.
 Różowe z białym.
 Według tego  samego fasonu.






















Dla zainteresowanych zastosowane schematy:



łososiowa bonetka

kółko do śnieżynki

śnieżynka














 różowa bonetka







 Moi drodzy Goście!


Boże Narodzenie to cudowny czas.
Wszyscy już czekają na choinki blask.
Na jej świeży zapach i kolorów moc.
Na pierwszą gwiazdkę
i tę cudowną wigilijną noc.
Wesołych Świąt!

44 komentarze:

  1. Jakie ciekawe te czapeczki! Bonetka jest prześliczna.
    Zdrowych , wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bonetki są 3, więc nie jestem pewna Olu, która Ci się najbardziej podoba? Myślę,że łososiowa jest najbardziej urozmaicona.

      Usuń
  2. Czapeczki słodkie i różnorodne w sam raz do sesji noworodkowej. Masz rację, bliźnięta niekoniecznie muszą wyglądać tak samo, ta moda chyba już przeminęła. Przy okazji nauczyłam się że taka czapeczka nazywa się bonetka. Dziękuję za lekcję :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne czapeczki Iwonko. Przyjemnie będzie na święta w odnowionym mieszkaniu. Życzę całej Twojej rodzinie , niezapomnianych , rodzinnych świąt . Wszystkiego dobrego !!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu za miłe słowa i życzenia. To dla nas trudne święta, robiłam wszystko,żeby było inaczej niż poprzednio. Zmieniałam w domu kolory ścian i przestawiłam meble,nie obyło się bez spadających przedmiotów na moją głowę. Nareszcie koniec tej męki, właśnie przywieziono uprane chodniki i dywany.

      Usuń
  4. Podziwiam Twoje prace Iwonko i życzę Ci najpiękniejszych Świąt w gronie kochanych Osób.

    OdpowiedzUsuń
  5. Iwonko Twoje prace niezmiennie mnie zachwycają. Śliczne zarówno bonetki jak i czapeczki. Życzę Ci spokojnych Świąt spędzonych w gronie bliskich, życzliwych osób.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wysyp ślicznych czapeczek. Dziękuję za życzenia Tobie również
    zdrowych, wesołych i rodzinnych świąt życzę. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzękuję Teresko.Jakoś niezręcznie by mi było prezentować jedną małą rzecz, chociaż czasami wymaga ona więcej starań, niż duża gabarytowo praca i tak się nazbierało tych drobiazgów.

      Usuń
  7. Красивые шапочки для младенцев! С приближающимся праздником!

    OdpowiedzUsuń
  8. No śliczne wszystkie
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe wzory czapek - mi podobają się słodkie babeczki:))
    Dziekuję za życzenia i również życzę wszystkiego dobrego na Święta!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wolę dla noworodków czapeczki nasadzane od góry.

      Usuń
  10. hah, z nich nawet można zrobić stroiki! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czapeczki słodziaki, bardzo kobiece:) po świętach może coś wydziergam dla wnusi.
    Życzę Ci Iwonko i Twoim Najbliższych pogodnych, spokojnych Świąt i najlepszego Nowego Roku 2019 Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu za życzenia, wzajemnie. Babeczkę dla wnusi warto zrobić, fajnie dziecko w czymś takim wygląda. Bonetki, to raczej tylko do zdjęć posłużą, bo ażury nie dogrzeją.

      Usuń
  12. Urocze czapeczki!!! Wspaniałych i spokojnych Świąt oraz wszystkiego najlepszego w Nowym Roku:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne czapeczki:)
    Spokojnych i radosnych Świąt, a w Nowym Roku samych szczęśliwych dni i wiele robótkowych inspiracji.
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inspiracje nawet są, gorzej z wykonawstwem, bo kciuk chociaż mniej boli, ale jego sprawność szwankuje.Dziękuję za życzenia, wzajemnie.

      Usuń
  14. Iwonko, prześliczne bonetki!!! Wiele razy chciałam je zrobić, ale o ile mam pojęcie jak robić, tzn. obliczać obwody i wymiary normalnych czapek tak nie mam zielonego pojęcia jak robić takie bonetki na konkretne miesiące życia niemowlaka. Czy masz może jakąś tabelę jak je obliczać???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma takiej tabeli Bożenko, wiele osób pokazuje gotowe czapeczki bez podania ich wymiarów. Miałam ten sam problem, co Ty i dlatego bonetki zrobiłam regulowane. Obiecałam poprawki w razie czego.

      Usuń
  15. Bonetki wyglądają przecudownie! Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj Mino w gronie obserwatorów, dziękuję za miłe słowa.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyczarowałaś bardzo słodkie babeczki i czapeczki Iwono. :) Pozdrawiam serdecznie życząc Ci wszystkiego dobrego w 2019 roku. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Katarzyno,dziękuję za miłe słowa. Oby nam się udał ten rok!

      Usuń
  18. Iwonko czapeczki są cudne.Bardzo mi się podobają

    OdpowiedzUsuń