sobota, 12 listopada 2016

Shawl" Princess Swan", czyli chusta " Księżniczka".

Witam i pozdrawiam wszystkich cieplutko w słoneczną, zimną sobotę ! Rano posypał u nas pierwszy śnieg, ale szybko się stopił się i  mamy jeszcze jesień, a ja  skończyłam właśnie chustę. Wzór Księżniczki, autorstwa Yulii Zakhlebiny, tak mnie zauroczył, że musiałam go wydziergać. Dziękuję  Jaronce za inspirację i podpowiedź   http://jaronka.blogspot.com/2015/08/jedwabna-ksiezniczka.html. Zastosowałam grubszą włóczkę, niż zalecana więc jest mniej delikatna, niż  pierwowzór. Potrzebna mi była  ciepła wersja chusty dla mamy, a w  kolorze niebieskim, ponieważ księżniczki z bajek mają błękitną krew. Dziergałam na drutach nr 3,5. Wymiary boków wyszły: 125 cm./125 cm/166 cm. i wysokość 89 cm. Nie zmieściła się cała na moim  styropianie. Dopiero po wykonaniu zdjęcia na świerku zauważyłam, że brzegi bordiury niezbyt dokładnie zblokowałam i wymagają  poprawki. Powtórne blokowanie bordiury było łatwiejsze, ponieważ nie musiałam całej chusty przypiąć do styropianu. 
 Przymrozek był u nas , więc otulałam krzaczki.




Chusta nie ma dzioba na środku, tylko tak się układała na wystających gałązkach i po przytwierdzeniu spinaczem. Na zdjęciu niżej bordiura nieprawidłowo zblokowana.







Na tym zdjęciu można dojrzeć
szczegóły ażuru.

Opis wykonania:
Wzór chusty znajdziecie tu: http://www.ravelry.com/patterns/library/princess-swan-shawl
Po wykonaniu początku chusty oraz schematu nr 1 , czyli 14-tu rzędów, wyglądało to tak, jak na zdjęciu od lewej.






W miejscach ażuru, gdzie powinien być ścieg rowkowy,
u mnie widać oczka lewe, ponieważ w rzędach parzystych zamiast wszystkich oczek lewych zastosowałam oczka, jak schodzą z drutu, żeby delikatniej to wyglądało. W trakcie dziergania schematu nr 3, zastosowałam znaczniki między raportami i oczko centralne oddzieliłam znacznikami w innym kolorze. Takie drobiazgi bardzo ułatwiają pracę, eliminują ewentualne błędy.







Tu chusta na tym samym etapie  sfotografowana od spodu. Proces tworzenia przebiegał sprawnie, każdy z 5-ciu  schematów robi się tylko raz.


Niżej powtórne blokowanie zmoczonej bordiury.

63 komentarze:

  1. Iwonko,piękna!jedna z nielicznych ,które mi się podoba:)pozdrowionka cieplutkie Ci posyłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedni lubią gładkie, inni ażurowe chusty, a ten wzór jest połączeniem różnych gustów i ma w sobie klasę, dlatego go wybrałam.

      Usuń
  2. Prześliczna. Wykonanie takiej chusty to dla mnie mistrzostwo świata. Nawet się nie zabieram. Pozdrawiam:):):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się nie zabierzesz, to się nie nauczysz, spróbuj zacząć od mniejszej np.posługując się stroną abc robótek na drutach.

      Usuń
  3. Prześliczna wyszła, niezwykle delikatna, mimo,iż zastosowałaś troszkę grubszą włóczkę, niż w oryginale.
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wygląda:) kolor też ładny:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu i Basiu, włóczka troszkę czekała na wykorzystanie, bo ktoś kiedyś napisał,że ażury w kolorach niebieskich nie prezentują się dobrze.Ja myślę,że odcień jest ważny.

      Usuń
  5. Zachwycająca! Może i ja się zainspiruję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę, tylko włóczkę weź w dużym stopniu naturalną,żebyś bordiurę z łatwością zblokowała, bo to cała ozdoba tej chusty.

      Usuń
  6. Bardzo ladna a raczej strojna bo podoby mi sie.Iwonko ,piekna chuste zrobilas.Przesylam pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu, pamiętasz ile problemów miałam z Haruni? Trochę się wprawiłam od tego czasu. Wybieram wzór i jakoś daję radę.

      Usuń
  7. Iwonko przecudna chusta w uroczym kolorku śliczny ma wzorek :)
    I w pięknej scenerii ją obfociłaś :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam z nią iść nad zalew lub do parku, ale za zimno było, więc w połowie drogi wybrałam do prezentacji duże, kolorowe, chociaż już zmrożone krzewy.

      Usuń
  8. Niesamowicie piękna chusta piękny wzór zastosowany w prześlicznym kolorze.Podziwiam estetyczne wykonanie,ale u Ciebie zawsze wszystko ,co stworzysz ma wielki UROK. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu, planując każdą nową robótkę staram się zawsze dobrze ją przemyśleć pod kątem przydatności i estetyki.

      Usuń
  9. Piękna chusta i mój kolorek,napweno mamusia będzie zadowolona:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blondynce z niebieskimi oczami powinna pasować.

      Usuń
  10. Ale cudna, chyba każda kobieta chciałaby ją mieć.Piękne rzeczy tworzysz Iwonko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Chusta jest cudowna. Kolor i wzorek zachwycające. Mamie też pewnie będzie dobrze służyła. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mama oglądając ze mną różne wzory chust, właśnie tym była zachwycona. Myślę,że ucieszy się z takiego prezentu.

      Usuń
  12. Iwonko,chusta jest przepiękna i w dodatku niebieska.....Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowna chusta .Piekny wzór i kolor.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowna chusta .Piekny wzór i kolor.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudnie wyszła - Iwonko pełen podziw z mojej strony ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadziu, Małgosiu i Ewo,to był ostatni dzień,kiedy mogłam zrobić sesję fotograficzną w zieleni, bo dzisiaj od rana sypie u nas gęsty śnieg.

      Usuń
  16. Piękna chusta o dużym rozmiarze, mama będzie mogła się fajnie otulić. Świetny kolor i wzór pierwsza klasa. Niezwykle starannie wykonana. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Teresko, dobrze zauważyłaś,chusta wymagała staranności zwłaszcza w części środkowej, ładkiej i przy blokowaniu, pozdrawiam.

      Usuń
  17. Uwielbiam wszelkie chusty ręcznie robione, a Twoja jest wyjątkowa! Bardzo mi się podoba!

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Iwonko , chusta wyszła rewelacyjna !!!!! Piękny wzór wybrałaś i kolor bardzo ładny. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  19. Chusta przecudowna. Patrząc na zdjęcia ma się wrażenie, że zaraz odleci. Jest piękna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki dziewczyny! Faktycznie chusta ułożyła się na tych krzewach, jak ptak lub samolot, który za chwilę wzbije się ku niebu.

      Usuń
  20. Piękna chusta i kolorek bardzo w moim guście

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Eve, jedni lubią zielenie i czernie, inni błękity i róże.

      Usuń
  21. Odpowiedzi
    1. Wzorów jest dużo, ale nie każdy ma to coś, co przyciąga oko. Wybór wzoru stosownego do włóczki jest ważny, tylko niektóre wyglądają ładnie zarówno z cienkiej, jak i grubszej nitki.

      Usuń
  22. Cieszę się, że moja wersja chusty tak Cię zainspirowała :)To faktycznie piękny wzór i w Twoim wykonaniu z grubszej włóczki świetnie się prezentuje. Ja już szykuję się na następną :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja następną, z tej samej włóczki już zaczęłam dziergać, tylko innym wzorem.

      Usuń
  23. Iwonko chusta jest piękna i na pewno bardzo ciepła, kolor niebiański:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinna być ciepła, chociażby dlatego,że ma pas bez ażuru, gęsto dziergany.

      Usuń
  24. Красивая шаль, красивый цвет и узор! С уважением!

    OdpowiedzUsuń
  25. Cudna Iwonko - ja coś zatraciłam wenę i nic mi nie wychodzi z wełenek - buziaki śle Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Latem wolę kordonki, ale jak jest chłodniej, to wełenki miło ręce grzeją.

      Usuń
  26. Chusta jest przesliczna. Gratuluję takiego wyrobu.
    Zdjęcia na tle 'czerwonych jagódek' rewelacyjne.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następna już tylko będzie na śniegu fotografowana.

      Usuń
  27. zazdraszczam;) bo ja na drutach nie potrafię, a chusty tą metodą wychodzą zjawiskowo, Twoja jest niebiańsko piękna!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenko, Tobie za to fajnie wychodzą szydełkowe chusty.

      Usuń
  28. Uwielbiam kolor niebieski - chusta jest piękna - pięknie będą niej wyglądały blądynki i te W kolorze ciemniejszy - szkoda, że nie potrafię tak piknik dziergać - pozdrawiam lwonko serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  29. Odpowiedzi
    1. Wandziu i Małgosiu,dziękuję. Moja mama już tę chustę dostała i jest z niej bardzo zadowolona, mówi,że jest elegancka.Pozdrawiam Was.

      Usuń
  30. Piękna chusta! Nie spodziewałabym się, że im mniej wzoru, tym ciekawsza i bardziej ozdobna chusta. Cudnie wygląda, zwłaszcza w tej jesiennej otoczce. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda tylko,że właścicielka trzyma ją w szafie,żeby nie zniszczyć.

      Usuń
  31. dzień dobry, Pani Iwonko mam schemat angielski ale nie potrafię ruszyć, wzór rozpisałam ale nigdzie nie widzę od ilu oczek mam zacząć. Czy mogłaby mi Pani to podpowiedzieć. Chustę robię dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Początek każdej chusty robi się jednakowo, by się nie wybrzuszała na środku, tworzymy trójkącik. Tego w schemacie raczej nie ma. Odszukam w swoich notatkach, to odpowiem.

    OdpowiedzUsuń
  33. Dziękuję pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Justyno, początek chusty można zrobić różnie, zaczynając od trzech, pięciu lub siedmiu oczek, ale tak, by na prawym drucie uzyskać 11 oczek. Znajdziesz filmiki w Internecie, bo to trzeba zobaczyć. Następny rząd jest pierwszym rzędem schematu nr 1. Warto stosować markery, by zaznaczać oczka brzegowe i oczko centralne.

    OdpowiedzUsuń
  35. https://www.youtube.com/watch?v=GTcjAlENvxo&list=RDCMUC0xAO0KMM7z_1WxIF_ktR7g&index=1
    Wejdź na tę stronę z filmikami Justyno.

    OdpowiedzUsuń