poniedziałek, 27 marca 2017

Serwetka z tulipanami i koronka na koszyczek.







Okres przedświąteczny sprzyja  szydełkowaniu białych serwetek do prezentacji pisanek oraz innych  dekoracji do koszyczków wielkanocnych. W sieci znalazłam schemat serwetki z motywem tulipanów, więc go wykorzystałam. Zastosowałam szydełko nr 1,15 i biały kordonek " Kaja".












Średnica serwetki - 44 cm.









































Zamieszczam schemat serwetki, może ktoś jeszcze będzie miał ochotę ją zrobić na Święta. Dużo mamy we wzorze słupków podwójnych, więc robótka po każdym okrążeniu stosunkowo szybko rośnie.





W ostatnim okrążeniu dokonałam niewielkiej zmiany: zamiast trzech pęczków słupków w każdym łuku, zrobiłam po 2 pęczki i po jednym pikotku.








Takich koronek na koszyczki robiłam  już kilka, ale wszystkie się komuś przydały. Nie chcę być, jak ten szewc, co bez butów chodzi i zrobiłam kolejną. Szerokość 5 cm. obwód u podstawy 78 cm., a w najszerszym miejscu 86 cm.










Wstążeczka i gumka służą do przytwierdzenia koronki na koszyczku. To warto zrobić solidnie.
Robótka niewielka, nawet osoby początkujące w szydełkowaniu mogą sobie z nią poradzić.
Zaczęłam od łańcuszka  i prostej drabinki: *podwójny słupek, 2 oczka łańcuszka*.



Po wykonaniu kolejnych okrążeń schematu, dodałam jeszcze zygzaczek przy drabince, na wciągnięcie gumki-kapeluszówki.

Na to wszystko,co dziś pokazuję zużyłam niecałe dwa  moteczki kordonka po 30g./200m.



Wiosennie wszystkich pozdrawiam !

50 komentarzy:

  1. Śliczna, wiosenna serwetka!!! Urocza koronka do koszyczka!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Doniu. Serwetka miała być do koszyczka,a wyszła spora,więc posłuży do innych dekoracji.

      Usuń
  2. Piękna jest ta serwetka z tulipanami a koronką śliczną ozdobą koszyczka!
    Ja dopiero przymierzam się do zrobienia czegoś nowego na koszyk.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Ty masz większe możliwości Irenko, bo możesz wyhaftować baranka lub kurczaczka na serwetce do koszyczka.

      Usuń
  3. Iwonko, jak zwykle jestem zachwycona Twoimi robótkami. Śliczne koronki.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio tyle robiłam na drutach,że musiałam sprawdzić,czy nie zapomniałam,jak się szydełko trzyma.

      Usuń
  4. Piękna serweta!!! I ta falbanka do koszyka - super!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładna serwetka , ale takie falbanki do koszyczka to ekstra sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie falbanki na koszyczkach ładnie się prezentują,a że mam dużą rodzinę,to ciągle robię nowe.

      Usuń
  6. Piękne prace:) Koronkę na koszyczek mam już od kilku lat i dobrze się sprawdza:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Basiu,zawsze można uprać,wybielić i wykrochmalić,a w zestawieniu z niewielką serwetką zawsze porządnie święconka wygląda.

      Usuń
  7. PRZEŚLICZNA!!! Niezwykły wzór tulipanów. I dziękuję za schemat, co prawda na Święta serwetek nie dziergam, ale kto wie - może na inną okazję?
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta serwetka najbardziej się nadaje pod chlebek weselny dla młodych. Przechowam ją dla siostrzenicy.

      Usuń
  8. Niedawno zaczęłam dłubać koronkę na koszyczek korzystając ze wzoru na brzeg okragłej serwetki, tak jak kiedyś zasugerowałaś (dzieękuję) :) Sama nie wiem, co mi z tego wyjdzie, bo za dużo razy powtórzyłam poszczególne elementy i strasznie gęsto się zrobiło :)


    Twoje prace są śliczne jak zwykle. Podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak gęsta,to biała i można ją kolorowymi kwiatuszkami udekorować. Ten wzór lubię właśnie dlatego,że jest bardzo ażurowy. Gdyby nie wyszła Ci Renko Twoja koronka,to spruj do drabinki i dokończ według tego schematu.

      Usuń
  9. Piękna, również przymierzam się do zrobienia jej;) ale tyle planów mam, że ho ho;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz Angeliko,ja to nawet nie planuję,bo plan zawsze mi się kojarzy z przymusem i terminem. To co planowane nie sprawia mi przyjemności,z reguły kieruję się impulsem.

      Usuń
  10. Piękne są Twoje serwetki i koronka, jak zawsze zachwycają, dzięki nim tu trafiłam, te wykonane przez Ciebie, to jedne z piękniejszych na jakie trafiłam w sieci, więc chętnie zaglądam, by znów nacieszyć oczy :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenko,że jesteś tak wierną obserwatorką.

      Usuń
  11. Serwetka wyszła cudownie, taka wiosenna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się tak skojarzył ten wzór i chociaż schemat był bez opisu i niezbyt czytelny na początku,to spróbowałam.

      Usuń
  12. Wowww!!!Przepiękna jest ta serwetka i ozdoba na koszyczek:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślę,że w innych kolorach ta serwetka też by dobrze wyglądała.

      Usuń
  13. Bajeczne koronki Iwonko u Ciebie 😊 jak... zwykle!

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny wzór na poduszkę... Dziękuję za wzór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pomyślałam,ale faktycznie może być na poduszkę.

      Usuń
  15. Piękne koroneczki !!! Wspaniale Iwonko , że szewc już ma buty hihi... Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Iwonko zrobiłaś kolejne cudności do koszyczka ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  17. Serwetka wymiata, jak młodzież powiada!!! Jest prześliczna i urocza. Dziękuję za schemacik, pewnie kiedyś wykorzystam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę,jakby coś nie wychodziło,to podpowiem. Nie wszystkie słupki są w niej podwójne.

      Usuń
  18. Śliczna serwetka. Bardzo lubię motyw tulipana. Takiego nie miałam. Chętnie skorzystam. Koronka na koszyczek bardzo mi się podoba. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślę,że ona będzie jeszcze ciekawiej wyglądać w innym,wiosennym kolorze.

      Usuń
  19. Очень красивая салфетка! С уважением!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irino i Eve, cieszę się,że Wam się podoba.

      Usuń
  20. Zachwycające koronki, zazdroszczę talentu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,tego prawie każdy może się nauczyć,proszę spróbować. Zaczyna się od prostego filet,a jak się ręka wprawi,to trudniejsza koronka wyjdzie.

      Usuń
  21. Dziękuję Nastiu,witaj w gronie obserwatorów i rozgość się.

    OdpowiedzUsuń
  22. Super propozycje , zachęta do wykonania. No i wzoru nie trzeba szukać bo wszystko jest . Kocham takie posty :) Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę,korzystaj z moich propozycji ile chcesz.

      Usuń
  23. Prześliczna serwetka w tulipany ja zrobiłam inną.Skorzystam ze wzoru może kiedyś zrobię.Koronka na koszyczek cudo.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Iwonko., Twoje prace są zawsze urocze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu,Lindo i Basiu,bardzo Wam dziękuję. Ja szydełkuję i dziergam z pasją, nie odfajkowuję. Uważam,że warto coś robić dobrze,albo wcale,wszystko można przecież kupić.

      Usuń
  25. Iwonko piękna serwetka o bardzo ciekawym wzorku zapisuję wzorek dzięki i fajna koroneczka na koszyczek :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wzór Ci się spodobał,to go zrobisz Beatko, bo inaczej nie da Ci spokoju.

      Usuń