środa, 17 kwietnia 2019

Idą Święta

Kochani, życzę Wam ciepłych, kolorowych, pełnych radości Świąt Zmartwychwstania Pańskiego, a także miłych spacerów i spotkań  z budzącą się do życia przyrodą.














Dziękuję Basi za nagrodzenie mnie miłą niespodzianką, w postaci ślicznej kurki wielkanocnej i karteczki z życzeniami. Kurka najbardziej przypadła do gustu Grzesiowi i trzeba było mu ją zabrać, żeby jej nie zjadł.



Dla niewtajemniczonych wyjaśniam, że Basia wyróżniła moje dziwactwo polegające na tym, że wolałam uszyć nowe spodnie, niż uprasować uprane.










Niżej, mój wielokrotnie próbowany, autorski przepis na niezwykle, puszyste ciasto drożdżowe, które jest niezbędne na wielkanocnym stole. Można go użyć na baby. Ja wolę większe formy, żeby szybko nie obsychało. Jak widzicie jeszcze nie zdążyłam go polukrować, czy udekorować bakaliami, a już  sporo zjadłam.
Na formę o wymiarach: 38 cm./12 cm/7,5 cm. dałam
3/4 szklanki mleka,
3 dkg drożdży,
12 dkg cukru,
7 żółtek,
15 dkg masła,
37,5 dkg mąki,
otarta skórka z cytryny.

Z takiej porcji wyjdą  co najmniej 2 babki.


29 komentarzy:

  1. Iwonko radosnych i rodzinnych Świąt Wielkanocnych :)
    Uroczą kurkę dostałaś, oj skubnęła bym ciasta ;)
    Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jutro wybieram się do lekarza na kontrolę i dopiero się okaże, czy moje święta mogą być rodzinne. Spróbuj Beatko to ciasto zrobić np. z połowy porcji. Nie wymaga wiele pracy. Do podgrzanego mleka dodaję drożdże, łyżeczkę cukru i łyżeczkę mąki. Zanim utrę w malakserze żółtka z cukrem i rozpuszczonym masłem, to rozczyn jest gotowy. Dodaję go razem z mąką do malaksera, Te wszystkie czynności może 10 minut trwają i można ciasto wlać do formy, przykryć ściereczką i potrzymać ok. pół godziny, potem do piekarnika na 35 minut i już.

      Usuń
  2. Fajnie, że podzieliłaś się przepisem na babeczkę. Wygląda smakowicie:)
    Kochana Iwonko! życzę ci zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Amuszko. Jak się mocno kaszle, to nie można wyjść do sklepu i dlatego ciasto nie ma składników wykończeniowych. Do większych form wkładam papier do pieczenia, żeby łatwiej było tak delikatne ciasto wyjąć bez szwanku.

      Usuń
  3. Ciacho pewnie pyszne. Zdrowych spokojnych świąt:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu. Zapewniam,że upiekłam wiele próbnych ciast drożdżowych, zanim powstał przepis idealny.

      Usuń
  4. Dziękuję Iwonko za życzenia i przepis na babeczkę.
    Tobie również zdrowych i wesołych świąt życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Teresko, jak z przepisu skorzystasz, to daj znać, czy ciasto smaczne wyszło.

      Usuń
  5. Przepis trzeba zapisać :) Zdrowych i spokojnych Siat Zmartwychwstania Pańskiego !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zapisywałam przepisy najbardziej udanych ciast mojej babci, cioci i mamy. Czasami było trudno, bo np. babcia mówiła" troszkę tego, troszkę tego" Dopytywałam i ważyłam, a teraz wykorzystuję właśnie takie sprawdzone przepisy.

      Usuń
  6. Ciasto wyśmienite. Cieszę się, że kurka się komuś spodobała:-)
    Szczęśliwych Świąt Iwonko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurka wszystkim się spodobała, tylko Grześ się na nią rzucał.

      Usuń
  7. Iwonko czytałam Twój komentarz. Mam nadzieję, że kontrola lekarska będzie pomyślna i że spędzisz święta w miłej, rodzinnej atmosferze. Trzymaj się ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie,że dzieci przyjadą, tylko, żeby wyjechały zdrowe.

      Usuń
  8. Same piekności i smakołyki,
    Wesołych Świąt,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i wzajemnie życzę miłych Świąt.

      Usuń
  9. Ciacho wyśmienite. Iwonko , radosnych Świąt w gronie najbliższych oraz wesołego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu, lekarz dzisiaj powiedział,że już nie zarażam, więc święta będą rodzinne.

      Usuń
  10. Apetyczne to Twoje ciacho i na pewno bardzo smaczne :)
    pozdrawiam świątecznie
    Życzę zdrowych i rodzinnych Świąt

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję i wzajemnie Ninko.

    OdpowiedzUsuń
  12. Iwonko dziękuję za przepis,szukałam właśnie jakiś dobry,sprawdzony,a tu proszę -:)
    Kochana dla Ciebie i twoich najbliższych życzę Zdrowych i Pogodnych Świąt !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marylko i cieszę się,że masz zamiar skorzystać z przepisu. Ciasto wyjdzie dobrze, tylko trzymaj się proporcji. Żółtka bywają różnej wielkości, jeżeli nie są małe, to wystarczy ich 6.

      Usuń
  13. Iwonka , Wspaniałych Świąt Wielkiej Nocy i Radości ze Zmartwychwstania Pańskiego życzę Tobie i Twojej Rodzince .Wesołego Alleluja!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Iwonko, zdrowych i spokojnych Świąt!
    Dużo zdrówka życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Upominki cieszą.....Radosnych Świąt Iwonko, ściskam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  16. Zdrowych wesołych rodzinnych świąt:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Co prawda już po Świętach, ale na pozostały okres Wielkiej Nocy przesyłam życzenia wszystkiego dobrego, a przede wszystkich zdrowia, bo ono najważniejsze! Dziękuję za Twoje życzenia i serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dziewczyny za odwiedziny i miłe słowa.

      Usuń