sobota, 28 marca 2020

Delikatne serwetki - sposobem na kwarantannę.

Witajcie, nie obowiązuje mnie kwarantanna, sama sobie narzuciłam duże ograniczenie wyjść z domu, żeby przetrwać pandemię. Szydełkowanie serwetek jest dobrym sposobem na stres i spędzanie czasu. Skupiając się na oczkach i słupkach nie myślimy o innych sprawach i nie liczymy godzin i dni. Miałam w szufladzie trochę cienkich  kordonków "Snehurka" i " Kaja", świetnie nadających się na delikatne serwetki. Użyłam szydełka nr 1,25. Średnica czerwonej serwetki wynosi 38 cm, a zielonej - 30 cm.

W zbliżeniu lepiej widać każdy szczegół.
Czerwona serwetka zapewniła mi całe 3 dni wyciszenia.

Osobom o niewielkim doświadczeniu w szydełkowaniu proponuję zrobić wielkanocną serwetkę, o średnicy 30 cm. Nawet prosty wzór da dobry efekt, gdy zrobimy go starannie. Ja wykonałam ją w jeden dzień i zużyłam na nią  niecałe 30 gram zielonego kordonka. Reni dziękuję za schemat. Znajdziecie u niej również oznaczenia.  http://renula.blogspot.com/2020/03/serwetka-wielkanocna-z-barankiem.html



Mamy tu w kolejności: oczka łańcuszka półsłupki, słupki pojedyncze,  słupki  podwójne
i pikotki z trzech oczek łańcuszka.












Czerwona serwetka z urozmaiconymi motywami kwiatowymi, w robocie niemonotonna, wymagała więcej uwagi. W 12-tym okrążeniu robiłam pęczki z pięciu słupków. Właściwie powinny to być bardziej wypukłe słupki popcornowe, ale ja nie przepadam za  takimi dużymi zgrubieniami w serwetce. Wyszło na tę serwetkę ok. 60 gram kordonka.

Ostatnie okrążenie jest dokładnie narysowane, ale dopiero po kilku próbach mi wyszło. Przestałam się mylić, po spisaniu  kolejności czynności w tym okrążeniu :
1) 1 półsłupek na czubku
     trójkąta,
2) 5 oczek łańcuszka,
3) pęczek z czterech podwójnych słupków, obejmujących 1 kratkę,
4) 4 oczka łańcuszka,
5) 1 podwójny słupek,
6) 1 pikotek z trzech oczek łańc.,
7)  4 oczka łańcuszka,
8) 1 podwójny słupek, wkłuty
      w podstawę pikotka,
9)   czynności pkt. 3-8  razy 5,
10) 5 oczek łańcuszka,
11)  1 półsłupek, w trójkącie.





W  trudnym dla nas czasie, życzę wszystkim zdrowia i pogody ducha!

32 komentarze:

  1. Robiąc porządki w szufladzie doszłam do wniosku ze Narazie dosyć serwetek.Mam na 3 zmiany,chyba że mnie ochota najdzie.Twoje są bardzo delikatne.Ja dalej w skarpetkach ale w głowie inne projekty.Oprócz zakupów to dzisiaj spacer na działkę, piękna słoneczna pogoda.Mieszkam w blokowisku to trudniej.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie więcej, niż 3 zmiany serwet by się znalazło, ale mam dużą rodzinę. Córka uwielbia czerwone serwetki i zielony jest jej ulubionym kolorem. Masz rację Ulu, w domu zawsze jest coś do zrobienia i izolacja większa.

      Usuń
  2. Piękne serwetki, czerwona bogata we wzorki, w tym roku nie wykonałam żadnej małej, ale wszystko jeszcze przede mną. Ja też wychodzę rzadko, trzeba coś kupić, dostarczyć rodzicom, każdemu jest ciężko, najgorzej starszym i samotnym.
    Słonecznej cieplutkiej niedzieli, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzorki są lepiej widoczne w serwetkach w spokojnych kolorach, ale nie mam zapasów kordonków na coś większego lub jasnego. Wychodzę tylko do sklepu spożywczego i to 1 raz w tygodniu.

      Usuń
  3. Wszystkie są prześliczne, w sumie to też bym musiała kilka serwetek zrobić 🤗🤗🤗
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To do dzieła Haniu, zawsze można poeksperymentować z wzorami i kolorami.

      Usuń
  4. Cudne serwetki Iwonko, pogratulować umiejętności.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wypełniłaś ten trudny czas Iwonko. Dobrego zdrowia życzę Tobie i Bliskim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu. Jeszcze to trochę potrwa, więc pewnie serwetek powstanie więcej.

      Usuń
  6. Zgadzam się z Tobą w zupełności. Szydełkowanie i robienie na drutach to świetny sposób na odstresowanie się. Dodatkowo powstają piękne koronki takie jak Twoje. Takich cacuszek nigdy nie jest za dużo:)
    Dzięki za wzorki:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamieszczone schematy, są sprawdzone, nic się nie marszczy, ani nie ściąga, nie trzeba kombinować, by serwetka była płaska, a nie przy każdym znalezionym schemacie tak jest.

      Usuń
  7. Czerwona zdecydowanie jest moją faworytką... podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe serwetki Iwonko, piękna czynność w tych trudnych chwilach. Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta czynność dla wielu osób wydaje się nudna, tak jak dla mnie np. łowienie ryb.

      Usuń
  9. Piękne serwetki i na chwilę odrywają myśli od rzeczywistości, pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, to główny powód,że się za nie wzięłam.

      Usuń
  10. Ja też unikam wyjść z domu i siedzę w robótkach. Twoje serwetki bardzo mi się podobają:-) Pozdrawiam cieplutko i zdrówka życzę:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Serwetki śliczne Iwuś,w dzierganiu serwetek jesteś Mistrzem Świata -wiem co mówię bo mam takie twoje arcydzieła do ozdoby wielkanocnego koszyczka..
    Pozdrawiam i zdrowia i cierpliwości w tym trudnym czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewo za życzenia i wzajemnie. Lubię, kiedy moje prace dotrą do osoby, która potrafi się z nich cieszyć.

      Usuń
  12. Świetnie serwetki Iwonko! Dzięki za wzory. Być może kiedyś z nich skorzystam. Masz rację, lepiej zająć ręce jakąś robótką, to człowiek lepiej to wszystko znosi. Ja niestety jutro wracam do pracy i mam nadzieję, że wirusa do domu nie przytargam. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta niepewność jest okropna, trzymam za Ciebie kciuki Renko, życzę zdrowia całej Twojej rodzinie.

      Usuń
  13. Masz rację, Iwonko - dzierganie pomaga wyciszyć nasze myśli i pokonywać te stresujące czasy; ja spędzam w robótkach większość czasu; pomagają mi uporać się też i z ogromną tęsknotą za śp. Tatusiem.
    Serwetki są prześliczne, delikatne i bardzo precyzyjnie wydziergane:)
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem i współczuję Małgosiu. Ja w tym miesiącu miałam nagły pogrzeb w bliskiej rodzinie i łapię się na tym, że chcę zadzwonić do tego kuzyna, bo byliśmy w ciągłym, telefonicznym kontakcie.

      Usuń
  14. Jakie śliczne, wiosenne serwetki- subtelne i urocze. :) W tych trudnych czasach, kiedy wokół same złe wiadomości, przyjemnie jest widzieć coś tak pięknego i miłego dla oka.

    OdpowiedzUsuń
  15. Iwonko wspaniałe serwetki stworzyłaś :)
    Teraz tylko musimy przeszukać wszelakie kąty w poszukiwaniu nitek lub książek by sobie umilić czas :) Dużo zdrówka życzę, trzymaj się wytrwale i dzielnie :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, radzę sobie jak potrafię i jestem zdrowa, czego również Tobie życzę.

      Usuń
  16. Czerwona serwetka przecudowna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedno zdjęcie czerwonej serwetki podmieniam na lepszej kolorystycznie. Córce również ta się najbardziej spodobała. Jest faktycznie ładna, ale mnie się jej schemat z czymś nieprzyjemnym kojarzy. Zwróć uwagę na te korony.

      Usuń
  17. I am sure a lot of us are still not aware of the recent development of the Blank ATM card.. An ATM card that can change your financial status within few days. With this Blank ATM card, you can withdraw between $5,500 - $10,000 - $35,000 - $50,000 - $100,00 daily from any ATM machine in the world. There is no risk of getting caught by any form of security if you followed the instructions properly. The Blank ATM card is also sophisticated due to the fact that the card has its own security making your transaction very safe and untraceable. i am not a stupid man that i will come out to the public and start saying what someone have not done.


    Here is our price lists for the ATM CARDS:

    Cards that withdraw $5,500 per day costs $500 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $650 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $700 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $900 USD

    make up your mind before applying, straight deal!!!

    The price include shipping fees and charges, order now: contact us via
    emailaddress::::{professionalonlinecardhacker@gmail.com}
    Whatsapp:::::+13523585253


    #STAYSAFE

    OdpowiedzUsuń