wtorek, 8 września 2015

Chusta Ashton Shawlette i urodziny Julusia.

Gorąco Was witam w zimnym wrześniu. Co u mnie nowego? Mojej siostrze potrzebna była ciepła chusta. Mówiła, że preferuje ciemniejsze kolory i gęste wzory. Postanowiłam wykorzystać dosyć grubą mieszankę wełny z akrylem w intensywnym kolorze bordo. Znalazłam na Ravelry nieskomplikowany, za to pięknie rozrysowany, darmowy wzór Ashton Shawlette http://www.ravelry.com/patterns/library/ashton-shawlette. Przy każdym schemacie, jak byk napisane, ile razy należy go wydziergać, oznaczenia powszechne, bez niespodzianek. Miało wystarczyć 420 m. włóczki, a na drutach nr 4,5 wyszło ok. 600 m. Chusta ma wymiary 187/132/91 cm. ,otulić się nią można dokładnie. Turecka włóczka ,,Opus Polo Natura" bardzo dobrze się blokuje, dlatego właśnie nią wykończyłam bordiurę. Siostra jest bardzo zadowolona z prezentu, właśnie o coś takiego jej chodziło.







Chusta, pomimo pewnej grubości, jest na tyle zwiewna, że o mało mi do rzeki nie pofrunęła.




Słońce mocno świeciło, kiedy ją  trzymałam na tle drewnianej ściany i dlatego kolory nie wyszły tak intensywne, jak są w naturze, za to ażury widać wyraźniej.

















Różnica odcieni włóczki
w rzeczywistości jest prawie niewidoczna.

















Ważnym wydarzeniem rodzinnym były trzecie urodziny Julusia, które obchodził w sobotę. Wybiegał przed dom po każdego gościa i kolejny prezent, ale najważniejszy był dla niego  tort. Dmuchał świeczki 3 razy z wielkim przejęciem.

Jubilat nie miał czasu na rozmowy, bo musiał wypróbować wszystkie nowe zabawki, zwłaszcza te jeżdżące.
Popisy przed Krzysiem też były i to przez malucha bacznie obserwowane. Jak ktoś zasłonił widok, to był krzyk.
Ostatecznie dowiedziałam się od Julka, że w przedszkolu mu się podoba i że każde dziecko nazywa się
"Miś - Krzyś", tak jak jego ukochany stryjeczny braciszek, a niezastąpiony Kacper jest po prostu " Meme".

39 komentarzy:

  1. Piękna chusta, zarówno kolor jak i wzór.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chusta prezentuje się pięknie, a dzieci...to nasza radość nieustająca:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Очень красивая шаль. Поздравляю внука с днем рождения! Замечательные фотографии с детьми! С уважением!

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się kolor tej chusty. Piękny prezent.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chusta piękna. Siostra na pewno zadowolona. Najlepszego dla Julusia :) Fajne masz te wnuki

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszła piękna chusta rodzinne uroczystości są wsaniałe:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękna chusta :-) Cudny kolor i piękny wzór. Najważniejsze, ze nowa właścicielka zadowolona :-)
    Najserdeczniejsze życzenia dla Julusia - spełnienia marzeń :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałabym mieć taką siostrę:-) i taką chustę- przy okazji!

    OdpowiedzUsuń
  9. Najlepsze życzenia dla Julusia:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Razem z Julusiem dziękujemy Wam Dziewczyny za życzenia i miłe słowa. Kolor chusty mnie też się bardzo podoba, w rzeczywistości jest jeszcze ładniejszy niż na zdjęciach i do wszystkiego pasuje. Siostra dostała prezent na swoje urodziny, przed samym ochłodzeniem, wiec w sama porę. Pozdrawiam Was wszystkie!

      Usuń
  10. Bardzo udana chusta, a wnuki - sama radość dla Babci :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chustę podziwiam, ale byłby strata jakby popłynęła z nurtem rzeki... ponadto masz sliczną fryzurke Iwonko i urocze wnuki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia chusty na pomoście może by były ciekawsze, ale naprawdę wiało. Miałam obcinać włosy w tym miesiącu, ale skoro dłuższe się podobają, to tylko grzywkę skrócę.

      Usuń
  12. Piękna chusta, nie pomyślałabym, że z takiej grubej włóczki wyjdzie taka zwiewna chusta. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też obawiałam się, że wyjdzie sztywna, a jednak nawet niewielki ażur dodaje miękkości.

      Usuń
  13. O jejku to Julek ma już TRZY LATA wszystkiego dobrego dla małego rozrabiaki - chusta prześliczna !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Energię i spryt, to Juluś ma chłopca pięcioletniego, ale z wymawianiem wyrazów jest trudniej, więc pokazuje lub robi sam, co chce.

      Usuń
  14. Jaką fajną masz wesołą gromadkę i zmotoryzowani jak się patrzy - sama radość w domu pomijając już ten nadmiar energii :)
    Iwonko śliczna chusta w fajnym wzorku :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko. Dla ścisłości, nadmiar energii ma tylko Julek, uwielbia włazić Kacprowi na plecy, przewracać go i przytulać. Jak jeszcze na różnorakim sprzęcie pojeździ, to w końcu zmęczy się i uśnie na 3 godziny i rodzina może odpocząć.

      Usuń
  15. Śliczna chusta! Julus taki duży... Jak ten czas leci....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzy mi się jeszcze Princess Swan Shawl, ale nie wszystkie oznaczenia do schematów potrafię przetłumaczyć.

      Usuń
  16. Iwonko wszystkie Twoje chusty są śliczne. Za każdym razem podziwiam.
    Wszystkiego dobrego dla jubilata. Wnuki nam rosną a my..................
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokończę za Ciebie Teresko. My przy nich młodniejemy, bo jesteśmy szczęśliwe. Mnie Juluś tak wytrenował, że nigdy tak szybko nie biegałam, jak wtedy, kiedy się nim opiekowałam.

      Usuń
  17. Iwonko chusta wyszła przepięknie i cudnie prezentuje się. Najważniejsze że siostrze przypadła do gustu. Wnusio wspaniały , jesteś szczęśliwą babcią. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu, chusta była siostrze potrzebna dla ciepła, nie dla urody i ta podoba jej się bardziej niż szafirowa, którą jej wcześniej zrobiłam, co mnie trochę dziwi, ale zawsze miałyśmy nieco inne gusta.

      Usuń
  18. Właśnie dziergam tę samą chustę tylko zamierzam wykończyć ją falbanką:) Twoja wyszła bardzo efektownie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, ciekawa jestem Twojej wersji, mnie się ten dół bardziej podoba, niż środek, pod warunkiem, że w tym samym kolorze, ale z falbanką będzie cieplejsza.

      Usuń
  19. No i byłby kłopot, czy udałoby się wyłowić z rzeki tak prześliczną chustę!
    Serdeczności dla Jubilata i pozdrowienia dla całej szczęśliwej Rodzinki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że chusta popłynęłaby z prądem, bo ja spacerowałam tam, gdzie nie było ludzi i zgiełku.Dziękuję Małgosiu za miłe słowa i pozdrawiam.

      Usuń
  20. Jaka piękna , czy posiadasz wzór? a wnusio słodziak pozdrawiam Anulka

    OdpowiedzUsuń
  21. Wzór chusty znajdziesz Anulko w tym poście. Kliknij na adres strony, zaznaczony na pomarańczowo w piątym wierszu od góry. Pokaże Ci się strona wzór chusty na Ravelry. Pod zielonymi prostokącikami masz podkreślone " free Ravelry download". Kliknij na to i pokaże Ci się plik, który możesz otworzyć, zapisać i wydrukować. Miłego dziergania!

    OdpowiedzUsuń
  22. Chusta wspaniała, ale co tu wątpić nie pierwsza to rzecz tak pięknie wydziergana przez Ciebie , piękna , a wnukowi takich cudownych urodzin przez kolejne lata pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudowna chusta!!! Wspaniała gromadka!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dusiu i Doniu, bardzo Wam dziękuję w imieniu swoim i Julusia. Chusty mnie wciągają tak, jak innych krzyżówki, policzyłam ile ich wydziergałam - ta jest 16-ta, przy każdej czegoś nowego się uczę, to jeszcze nie koniec.

      Usuń
  24. Iwonko, chusta jest śliczna, starannie wykonana. Wzór i kolor super. Serdeczności dla Julusia i całej rodzinki. Miłe są takie spotkania oby było ich jak naj..., naj... wiecej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy Urso. Nie wiem jak to dojrzałaś, bo na ciemnym tle słabo wzór widać, ale rzeczywiście chusta nie ma błędu, pozdrawiam.

      Usuń
  25. Chusta po prostu przepiękna :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Inko, to nie jest jakiś specjalnie dekoracyjny wzór, ale chusta udana, bo spora i ciepła. Siostra, jak zwykle tak oszczędza to, co ode mnie dostanie, że trzyma w szafie.

      Usuń