niedziela, 19 listopada 2017

Szydełkowy baktus

Obiecałam Wam zdjęcia skończonego kompletu, na własnej osobie, ale niestety domowy fotograf nie sprawdził się, sama sobie musiałam radzić. Ognik jest moim ulubionym jesiennym krzewem, choć cały w pąsach, godnie mnie zastąpił. Nie wydziergałam komina do czapki, baktus bardziej mi  pasuje. Daje więcej możliwości zakładania. i jego obie strony są prawie identyczne, tylko wprawne oko zobaczy różnicę. Grudniaczek widoczny na stole, uratowany kiedyś przez Julusia, jak widzicie,  zakwitł przed terminem.
 Początek roboty pokazałam szydełkiem.  Jest to  kółeczko z 6-ciu oczek łańcuszka zrobione szydełkiem. Ja nie lubię zbyt grubych szydełek,  więc użyłam numeru 3,5, ale do włóczki średniej grubości można wziąć czwórkę.
Dalej szydełkowałam rzędy 1,2,3,4,5,6,7,8, 9 według znalezionego w sieci schematu: *Po dziewiątym rzędzie robiłam ponownie rzędy nr 6,7,8, 9*. Można w ten sposób zrobić chustę dowolnych wymiarów i wykończyć na różne sposoby, ja wykonałam pikotki.


Tylko tyle na dziś, pozdrawiam serdecznie moich gości !

41 komentarzy:

  1. Baktus jest przepiękny, będzie wyglądał uroczo na Modelce.
    Grudniki też mi kwitną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baktus Basiu wymagał trochę prucia, parę razy się przy nim pomyliłam, może dlatego,że Julek odwracał moją uwagę. Mam jeszcze Grudniki Basiu, w różnych kolorach,które hoduję z maleńkich zaszczepek od sąsiadki i mam nadzieję, że za miesiąc pierwszy raz zakwitną.

      Usuń
  2. Fajny komplecik . Świetnie chusta wygląda z tymi chwościkami, bo baktus to chyba nie jest :-)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest duże Basiu,a zakładane,jak baktus,dlatego tak nazwałam.

      Usuń
  3. Fajny komplet :) Dziękuję za schemat, na pewno wykorzystam. Wzory bardzo mi się podobają i na czapce i na chuście. Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo,korzystaj.Na czapkę lepiej wziąć trochę grubszą włóczkę i druty,żeby wyszła głębsza. Chustę z kolei lepiej szydełkować z cienkiej włóczki.

      Usuń
  4. Ja tym wzorem robiłam chustę i obdarowana była bardzo zadowolona:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajna chusta wyszła Iwonko. Dziękuję za wzór, być może z niego skorzystam. Grudnik odwdzięczył się pięknymi kwiatami :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak,a Julek cieszy się i mówi,że się tym kwiatkiem opiekował.

      Usuń
  6. The blog are the best that is extremely useful to keep.
    I can share the ideas of the future as this is really what I was looking for,
    I am very comfortable and pleased to come here. Thank you very much!
    บอลพรุ่งนี้

    OdpowiedzUsuń
  7. Iwonko jak zawsze Twoja praca jest w 1000% perfekcyjna ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdaje Ci się tylko Ewo, bo jeden frędzelek jest grubszy.

      Usuń
  8. fajny komplecik akurat na taką pogodę jak u mnie za oknem ;) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też Aniu buro za oknem,wiatr wali w dach, a wyjść trzeba.

      Usuń
  9. Bardzo ładna chusta śliczny kolor mięty taki mój.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie delikatny kolor zieleni zdecydował o jej zakupie.

      Usuń
  10. Basia ma rację, baktus to taki szaliczek z jednej strony prosty a z drugiej rozszerzający się do środka i z powrotem, taki rozpłaszczony trójkąt. Jak zwał tak zwał, komplecik sympatyczny i niech służy w te chłody. Robi się nam coraz chłodniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta chusta bardziej się rozszerza na bok,niż według innych wzorów.

      Usuń
  11. Dziękuję za schemat:) Bardzo ładny wzór:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z oznaczeniami nie powinnaś mieć problemów,ale jakby co,pomogę.

      Usuń
  12. Fajny komplecik Iwonko i faktycznie ognik cudne ma korale taka ładna plamka w ogrodzie ;) Grudnik przepięknie zakwitł :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czapka,chociaż ładna, jednak mi nie pasuje Beatko,a właściwie ja nie pasuję do czapki.Skończy się chyba przerobieniem na beret.

      Usuń
  13. Przepiękny wyszedł komplecik. Chusta ma piękny wzór i wykończona chwościkami , które bardzo lubię. Pozdrawiam Iwonko serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czapka Marysiu była przylegająca do głowy, do włosów średniej długości nieodpowiednia, wiec ją częściowo sprułam i przerabiam na balonówkę.

      Usuń
  14. Bardzo przypadł mi do gustu baktis. Rozrysowany schemat jest uroczym dodatkiem. Dzięki Tobie , za jakiś czas, pewnie skorzystam z tego. Kolory sa bardzo stonowane i dzięki temu eksponuj i wzór i uniwersalnie pasują do różnych typów urody i kolorystyki okryć. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu,ja w zasadzie nie lubię w ubiorze zieleni,zwłaszcza trawiastej,ale ta jest ciekawa i nawet twarzowa.

      Usuń
  15. Śliczności! Robiłam chustę wg tego wzoru, bardzo fajny wzór:))
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu,można taką chustę nawet z akrylu zrobić, bo szydełkowa robota się nie zwija.

      Usuń
  16. Bardzo ładna chusta patrząc na wzór to chyba nie jest trudny.
    Do tego piękna czapka i świetny komplet. A zima tuż tuż....
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciepła ta chusta wyszła Teresko. Nie jest trudna,chociaż mnie właśnie przy łatwych wzorach pomyłki się zdarzają,bo się mniej koncentruję.

      Usuń
  17. Очень красивый бактус, хорошо смотрится вместе с шапочкой! Спасибо, что поделились схемой! С уважением!




    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli zrobisz większą chustę według tego schematu Irino,to się nią zimą dogrzejesz,bo wychodzi grubsza niż na drutach.

      Usuń
  18. Piękny komplet - chusta wykonana z koronkową precyzją - gdybym miała taki talent to już wiesz jakie firanki by wisiały na moim oknie - pozdrawiam Iwonko serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pociesz się Wandziu,że ja też mam kupne firanki w oknach, bo są wielkie, szkoda oczu na taką robotę,a po upraniu nie ma tego na co napiąć. Jak ma się małe okienka, to można się bawić w takie dekoracje.

      Usuń
  19. Piękna chusta!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  20. Love your shawl and hat. I have seen the pattern before, but haven't tried making it as yet. Beautiful!

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękna chusta! Od jakiegoś czasu obserwuje jak koleżanki wrzucają zdjęcia z różnymi chustami. Choć wolę kordonek to w najbliższym czasie zrobię podobną dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wolę kordonek,ale włóczkowe chusty jesienią i zimą się przydają.

      Usuń