wtorek, 1 lipca 2014

Jak wykonać kwiatową dekorację? - kurs obrazkowy.

Witajcie, kończąc sweterek na drutach, zrobiłam sobie szydełkowy przerywnik, ale więcej robótek nie rozpoczęłam. Trzymam dyscyplinę i jestem zadowolona, że nie mam ufoków, które dręczą, jak wyrzuty sumienia.
To już moja piąta czapeczka szydełkowana tym samym ściegiem, ponieważ ten wzór się podoba. Za każdym razem był to inny rozmiar i troszkę inna robota. Tym razem głębokość czapki wynosi 20 cm. a obwód  powyżej 50 cm. regulowany zależnie od fryzurki. Kucyk też powinien się zmieścić. Filo Di Scozia, to miękka bawełna. Schemat ściegu w poście z 25 września 2013 r. schemat kwiatka w poście z 3 czerwca br. Nie byłam pewna, jaki kolor kwiatowej dekoracji będzie pasował, więc zrobiłam 2, a później wybrałam większą.
Powstawanie kwiatowej dekoracji.
Większy kwiatek pokazany od tyłu. Może niewyraźnie to widać, ale słupki refeliowe umieściłam w innych miejscach, niż na schemacie, tj. w miejscach złączeń płatków, a nie na ich czubkach.

Tu kwiatki pokazane z przodu. Malutki kwiatuszek można zrobić jaki się chce, bez schematu.
Potem nakładamy jeden na drugi i przyszywamy do czapeczki tak, by płatki kwiatka odstawały.
W środeczek wkładamy, co mamy, guziczek, perełkę lub koralik. Można taką dekorację wykonać w jednym kolorze i zrobić dodatkowe listki. Wtedy kwiat będzie bardziej okazały.

17 komentarzy:

  1. I wszystko jasne jak z tym kwiatem .
    Dzięki Iwuś za szczegóły .

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna czapeczka :-) Cudny kwiat.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super czapeczka.
    Delikatny różowy kolorek, pięknie ozdobiona kwiatuszkiem i wstążeczką ... nic tylko wyruszyć na spacer.
    Miłego popołudnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. i jasno i klarownie :-) kwiatek uroczy :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję dziewczyny. Jeżeli będę jeszcze robić dziewczęcą czapeczkę, to obiecuję, że wymyślę nowy wzór. Pozdrawiam Was wszystkie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna czapeczka a te Twoje kwiatuszki dodają uroku. Fajnie, że pokazałaś nam jak je robisz.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję i dodam, że na taką czapeczkę potrzeba ok. 5 dkg kordonka, a jak cienki, to nawet mniej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czapeczka jest bardzo urokliwa :) Już się zastanawiam, komu bym ja mogła zrobić...
    Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sliczns czapeczka a kwiatuszek słodziutki. Ja jakos nie mam serca do wiosenno-letnich czapeczek, więc tym bardziej podziwiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba już wszystkim znajomym dziewczynkom czapeczki zrobiłam, bo one je bardzo lubią i nawet jak są duże, to przechowują je na pamiątkę. Miło dzieciakom sprawiać przyjemność. Pozdrowionka!

      Usuń
  10. Bardzo ładny kwiatek :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna czapeczka a kwiatek dodaje jej urody. Mała dama ślicznie będzie w niej wyglądać. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczna czapeczka!!! Kwiatuszek przecudny!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Красивая шапочка с цветком и хороший урок по вязанию цветка! С уважением!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiatek będzie bardziej plastyczny, jeżeli ten mniejszy zrobimy z 8-miu płatków, a nie z 6-ciu. Pozdrawiam Was wszystkie słonecznie.

      Usuń
  14. Pracochłonne i pięknie wyszło. Idealne na lato :) Nie wiedziałam, że tak się robi warstwowy kwiatuszek - zawsze myślałam, że to po prostu jeden kwiatek naszyty na drugi, a tak jak Ty pokazujesz jest prościej i praktyczniej.

    OdpowiedzUsuń