czwartek, 20 lipca 2023

Dekoracja okienna


Dzień dobry! Moje kuchenne okno nareszcie nie jest gołe. Wolę zasłonki  i firanki od rolet, dlatego zrobiłam taką dekorację. Dzięki lambrekinowi słońce nie razi mnie w oczy przy gotowaniu, nawet jeśli nie spuszczę rolety.  Zdjęcia robiłam o różnych porach dnia. i nocy. 


                        Przy mocnym słońcu zaciągam roletę, niżej widać, że akurat częściowo.

Kolejne zdjęcia pstrykałam w nocy. Aczkolwiek kolory wyszły nieco przyciemnione, to lepiej widać szydełkowy wzór.


Zastosowałam białe, dosyć grube płótno, kordonek Muza 10 i szydełko nr 1,25. Firanki z tego kordonka wychodzą delikatne, białe jak śnieg, nie za cienkie i nie za grube. Przy łączeniu zazdroski z tkaniną, ważne, by kolory były identyczne i grubość zbliżona. Jest wiele wzorów na firanki i zazdroski. Ja wykorzystałam ten z ciekawym brzegiem, który rozmaicie się kształtuje, zależnie od zaznaczenia i połączenia raportów. Schemat drukowałam i kleiłam na 2 sposoby. Zauważcie, że górna firanka ma więcej listków i większy łuk na środku. Dolna zazdroska jest bardziej różana i łuki są jednolite.


Z kupionego, jednego fiołka afrykańskiego, po roku zrobiłam cztery i wszystkie rosną. 




Pozdrawiam Was cieplutko!


33 komentarze:

  1. Coś pięknego. Nigdy nie robiłam zazdroski i firanki, bo nie wiem czy podołam. Od dawna podziwiam Twój talent i wytrwałość. Pozdrawiam serdecznie 🌹🌹🌹

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za miłe słowa. Lubię takie rzeczy robić, ale muszę ograniczyć tę przyjemność i zacząć oszczędzać oczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, okno ozdobione prześliczne i z płótnem pięknie wygląda.Świetna, dokładna robota.Moj fiolek alpejski ma trochę inne liscie i zbyt gęste ale zakwitł, przy okazji się pochwałę, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję Ulu, fiołek alpejski (cyklamen) trudno się hoduje. Ja parę cyklamenów zmarnowałam, teraz hoduję miniaturkę, już ma pąki. Ten na zdjęciu, to fiołek afrykański, trudniej go kupić, ale jest łatwiejszy w uprawie domowej.

      Usuń
    2. Jejku to fiołek afrykański, cóż za głupotę napisałam

      Usuń
  4. Ozdoba okna cudna🙂 .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna okienna ozdoba. Piękny wzór z różyczkami .Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też lubię firanki i zazdroski. Twój komplet okienny wyszedł piękny. Wzór wybrałaś cudny. Okno prezentuje się szykownie. Pozdrawiam z wakacji 🥤🥤🥤🍿🍿🍿

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu i życzę Ci udanego wypoczynku.

      Usuń
  7. Przepiękne zazdrostki Iwonko stworzyłaś - wzorek cudny :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ochotę zrobić jeszcze jedne, na zmianę, na inną porę roku, ale powinnam oszczędzać oczy. z drugiej strony nic mnie tak nie relaksuje, jak szydełkowanie.

      Usuń
  8. Zazdrostki przepiękne 😘😘
    Kiedyś jedną,dawno temu zrobiłam Cioci !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko, a jakim wzorem robiłaś te zazdroski?

      Usuń
  9. Bardzo ładnie prezentuje się ta nowa ozdoba okienna :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zazdroska bardzo ładnie prezentuje się w oknie. A mnie od razu przyszły na myśl wakacje u mojej babci na wsi i okna, w których nie mogło zabraknąć zazdrosek. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapewne miłe wspomnienia Cię naszły. Dziękuję Karolinko.

      Usuń
  11. Ależ przepiękna praca..gratuluję talentu i pracowitości..Ewa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, okno rzeczywiście prezentuje się pięknie, zdjęcia nie oddają tego w pełni.

      Usuń
  12. Przepiękne zazdrostki.Rowniez robiłam zazdrostki tym wzorem i bardzo go lubię .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło mi Reniu, tym bardziej, że jesteś specjalistką od zazdrosek. Różne wzory szydełkowałaś, różany również.

      Usuń
  13. Piękny zestaw zrobiłaś. Mój ulubiony motyw różany. Od dawna marzę o koronkowych firankach i zazdroskach ale ciągle brakuje czasu. Może w tym roku.... zainspirowana u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jak się długo o czymś marzy, to potem ta rzecz bardzo cieszy. Myślę jeszcze o zestawie zimowym.

      Usuń
  14. Dziękuję za odwiedziny, rozgość się.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ dopieściłaś okienko. Śliczna zazdrostka. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiałam się, czy taka dekoracja nie zmniejszy optycznie kuchni, ale dziwne, bo wręcz przeciwnie.

      Usuń
  16. Witaj Iwonko. Nie dość ,że bardzo ładne są te Twoje firanki to jeszcze satysfakcje masz ,ze same je zrobiłaś. Pozdrawiam serdecznie:))
    Ps. Co to za ciekawy kwitnący kwiat Iwonko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kwiatek, to fiołek afrykański Teniu. Trudno go kupić, ale łatwo się hoduje, wystarczy codziennie podlewać.

      Usuń
  17. Pięknie się prezentuje zazdroska; jak widać kochnia od razu nabiera szczególnego charakteru.

    OdpowiedzUsuń