wtorek, 7 kwietnia 2015

Szydełkowy kocyk dla noworodka.



Szydełkowy kocyk zrobiłam
z 40 -tu dkg białej i 10 dkg niebieskiej włóczki " Dora", według wzoru zamieszczonego na tym blogu: http://www.letesknits.pl/blog/tag/wzor-na-muszelki/
Układ muszelkowych pasków wymyśliłam nieregularny. Wymiary  kocyka przed blokowaniem 75cm/85 cm., a po blokowaniu 80cm/107cm.
Do wózeczka lub łóżeczka noworodka ta wielkość powinna wystarczyć.  Wykończenie zrobiłam po swojemu, wykonując 2 okrążenia według tego samego wzoru, a potem dla usztywnienia brzegów, jeszcze jedno okrążenie półsłupkami.









Kocyk planowałam podszyć  widoczną na stoliku bawełnianą, miękką, dzianiną, żeby nie przypominał serwetki, ale okazało się, że jest dosyć gruby i plastyczny, a po upraniu dzianina zmienia kształt. Zrezygnowałam więc z podbicia, chociaż błękitne prześwity bardzo mi się podobają.


Stół lub fotel, to nie to samo, co łóżeczko, ale kształt i efekt mojej roboty chyba trochę widać.



















Na innym tle mniej ciekawie się prezentuje.









Ostatnie zdjęcie robione na mokro, w trakcie blokowania na styropianie.
















Bardzo Dziękuję wszystkim blogerkom za życzenia świąteczne. U mnie przed świętami i w ich trakcie tyle się działo, że na komputer zabrakło czasu, ale myślami byłam z Wami wszystkimi.

56 komentarzy:

  1. Śliczny, taki delikatny. Też mi chodzi po fgłowie coś takiego:))) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli masz dla kogo, to szydełkuj, szybko to idzie, bo robota prosta. Dziękuję za wpis i pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. jest prześliczny,takie kocyki to wspaniała rzecz i mnie w tym roku czeka min.1 wydziergać,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to gratuluję przyszłej babci, cieszę się razem z Tobą.

      Usuń
  3. Wspaniały kocyk-ładny i ciepły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Antonino, najważniejsze,że przyszłej mamie się spodobał. pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  4. Kocyk jest śliczny, pięknie wygląda ten muszelkowy wzór, a nie mówię już o wykonaniu:) po prostu perfekcyjne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocyk prześłiczny ! Swojego czasu tez taki robiłam dla synka. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowny kocyk. Wzorek jest świetny :)
    Pozdrawiam bo dawno mnie nie było :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witajcie Gabuniu, Sabko i Muszelko, dziękuję za miłe słowa. Kiedy robiłam już wykończenie kocyka, trafiłam na gazetkę z jeszcze ciekawszym wzorem i teraz mam dylemat, czy szydełkować drugi?

      Usuń
    2. Pewnie ze szydelkuj. Może sie przyda. A hak wzór super to i satysfakcja wieksza :)

      Usuń
  7. So beautiful blanket!
    Have a nice day.

    OdpowiedzUsuń
  8. śliczny, ładnie wyglada to połaćzenie z niebieskim :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Красивое одеяло для новорожденного! С уважением!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny kocyk :-) Bardzo mi się podoba :-) Śliczny muszelkowy wzór i doskonałe kolory.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam też wielobarwną próbkę tym wzorem Kasiu i nawet mi się podobała, ale kocyk ma być do wózeczka w bardzo żywych kolorach, więc lepiej będzie pasował taki stonowany.

      Usuń
  11. Milutki kocyk, wzór wygląda zaskakująco pięknie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam robić Ten sam wzór z cieńszych nitek Elu i nie wyglądał kocykowo. "Dora" okazała się najlepsza.

      Usuń
  12. Podziwiam wykonanie, musiałaś włożyć wiele pracy w taki efekt. Kocyk jest śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie też sporo się dzialo w święta . Dopiero dzisiaj zaglądam na inne blogi. Kocyk wyszedł super !!! Pozdrawiam Iwonko .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anielique i Marysiu, jak już się zdecydowałam na włóczkę i kolory, to wyjątkowo szybko poszło mi z tym kocykiem. Nad wykończeniem troszkę dłużej się zastanawiałam, czy białe, czy niebieskie będzie lepiej pasowało, ale generalnie mniej kombinowania było niż przy małym sweterku.

      Usuń
  14. Iwonko,kocyk jest sliczny.Ladny wzorek i kolorki.Pieknie zaprojektowalas niebieskie paseczki.Kocyk na 6+Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu za tak wysoką ocenę. Były 3 doradczynie w sprawie układu paseczków, gdybym ich posłuchała, to kocyk przypominałby ręcznik, albo łowicki pasiak, więc po swojemu zrobiłam. Po zblokowaniu i wyschnięciu brzegi kocyka są równiutkie i nie wywijają się.

      Usuń
  15. Bardzo milutki kocyk i wdzięczne połączenie niebieskiego z białym. Pozdrawiam, Krista

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale się chłopisko ucieszy, gdy tylko rozejrzy się po tym świecie! Zobaczy ile miłości na niego czekało.Piękne cacko Iwonko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz Kajko, ja uważam, że kupne kocyki łatwiej prać, niż ażurową dzianinę, ale synowa nie przepada za dużymi rysunkami, które są wszechobecne. Jak zobaczyłam w Internecie szydełkowe kocyki po 240 zł., to stwierdziłam, że mogę wnukowi dużo taniej niezgorszy zafundować.

      Usuń
  17. Piękny, milutki ten kocyk. Zresztą jak wszystko co wydziergałaś wkładając w to swoje serce. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, teraz tylko trzeba czekać na szczęśliwe rozwiązanie. W ostatniej chwili już bym nic nie zrobiła.

      Usuń
  18. Prześliczny kocyk - wzorek bardzo ładny i ta nutka niebieskiego super wygląda - w moim regionie to dla chłopca byłby :))))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawniej nawet w tym samym mieście, różnie w parafiach było ustalone, ale teraz to chyba wszędzie niebieski dla chłopca, różowy dla dziewczynki.

      Usuń
  19. Śliczny kocyk - bardzo mi się podoba wzór i rozplanowanie niebieskich pasów :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Odpowiedzi
    1. Efo i Eve - dziękuję. Sukieneczek nie mam dla kogo szydełkować, to chociaż na kocyku się wyżyłam, w naturze wygląda lepiej niż na zdjęciach.

      Usuń
  21. przepiękny :-) moje się umywają :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbyt skromna jesteś, ja sobie z wzorem serduszek nie poradziłam, a pled robiony przez Twoją mamę godny jest najwyższego uznania.

      Usuń
  22. Cudny kocyk. Kolorki bardzo ładne i delikatne. Dziękuję za link do wzoru, bo bardzo fajne wygląda, a kursik jest tak fajnie przedstawiony, że pewnie byłabym go w stanie wykonać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że wykonasz, bo to prosty wzór i równo wychodzi, bo nie trzeba łączyć żadnych elementów.

      Usuń
  23. Kolejne cudeńko Iwonko- prześliczne!

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny kocyk w pięknych kolorach! ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Iwonko, ile ci włóczki na niego poszło? Jest wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam wyżej - niecałe 5 motków dziesięciodekowych. Dora występuje w dwóch grubościach, ja wybrałam opcję 250m/100g. Około 1250 metrów włóczki średniej grubości zużyłam. Kocyk już w szpitalu się przydał, bo jako jedyny był uprany w płatkach mydlanych i gotowy do użycia na kilka tygodni przed terminem porodu, a Krzyś przyspieszył poród o tydzień.

      Usuń
  26. Witam, kocyk cudny :) mam zapytanie ile trzeba zrobić oczek łańcuszka by wyszedł taki - odpowiedni wymiar?
    Pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, to zależy od grubości włóczki, szydełka i ręki, u mnie ostatecznie było 156 oczek, ale radzę najpierw zrobić troszkę dłuższy łańcuszek i kończąc pierwszy rząd zmierzyć, jaka szerokość dzianiny wychodzi, nadliczbowe oczka zawsze można spruć.

      Usuń
    2. Ok, serdecznie dziękuję. A z jakiej włóczki najlepiej robić - ma Pani pewnie sprawdzone? I jak obrabia Pani na koniec całe obrzeże?
      Z góry dziękuje

      Usuń
    3. Tak jak wyżej pisałam, ten kocyk wykonałam z włóczki " Dora", która jest średniej grubości, miękkim akrylem i wyszedł ciepły. Z troszkę cieńszego
      " Kotka" też fajnie wychodziło. Na lato lepsza będzie bawełna, lub bambus, który chłodzi w upały. Wzór kocyka składa się z dwóch powtarzających się rzędów i tak jak pisałam wykorzystałam ten wzór również na obrzeże, obrabiając na koniec rzędem półsłupków.

      Usuń
    4. Dziękuje bardzo.

      Pozdrawiam
      Kasia

      Usuń
  27. wspaniały kocyk, dużo pracy wymagał a efekt jest niesamowity pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. śliczny kocyk!
    mam nadzieję, że uda mi się zrobić podobny :)
    nie mam zbyt dużego doświadczenia, dlatego chciałam zapytać Panią o radę, co Pani myśli o wykonaniu kocyka włóczką Baby Cotton Gazzal? (50gr/225m)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a i jakie szydełko poleca Pani do tej grubości włóczki?

      Usuń
    2. Nie znam tej włóczki, ale sądząc po ilości metrów w motku, to jest bardzo cienka.Ja bym wzięła coś grubszego,żeby kocyk był ciepły i plastyczny, a tę włóczkę można przeznaczyć na sweterek lub inne ubranko dla dziecka.

      Usuń
    3. Do cienkiej włóczki szydełko może być Tulip od numeru 1,75 do 2,00.

      Usuń