sobota, 29 sierpnia 2015

Niewymagający kocyk na drutach.

Witam wszystkich cieplutko w gorącej, końcówce wakacji, ucałujcie ode mnie dzieciaki szykujące się do szkół. Laba im się kończy, ale czekają na nich  nauczyciele, emocje i nowe przyjaźnie. Mój najstarszy wnuk idzie do gimnazjum i jest bardzo zajęty. Za to najmłodszy dzisiaj nas odwiedził i dostał kocyk, który sobie zamówił do wózeczka. Niewiele włóczki na niego wyszło, 2 motki włóczki  "Mimoza Baby". Podstawowe umiejętności dziewiarskie wystarczą, by go wykonać. Zanim jednak powstał, podejmowałam kilka prób, różnymi ściegami. Ażury wychodziły zbyt dziurawe lub ściągające, kolory uparcie układały się w nieciekawy pasiak. Upał był nieznośny, więc studziłam ręce w zimnej wodzie, piłam mikroelementy, dziergałam, prułam i dalej dziergałam, dopiero czwarta wersja zaczęła mi się podobać.

Wymiary kocyka: 75cm/ 83 cm. Do przykrycia dziecka 
w wózeczku nawet mniejszy by wystarczył. Za gorąco dzisiaj było, żeby to zaprezentować.












Kolory nawet wiernie wyszły:
jasna zieleń, żółty, błękit
i odrobina bieli.




Zdjęcia, pstrykane w zieleni, są robione  przed praniem i blokowaniem, kiedy wzór był bardziej plastyczny.

Opis wykonania:
Na druty nr 3,5 nabrałam 139 oczek. Następnie wykonałam dolny brzeg oczkami prawymi w rzędach nieparzystych i parzystych. Później podzieliłam robótkę na części stosując znaczniki po każdej sekwencji, co widać niżej.
- 13 oczek prawych brzegowych,
- 7 motywów zaznaczonych na schemacie cyfrą 2, czyli 7 razy po 16 oczek, umieszczonych między
   fioletowymi liniami}),
- 1 oczko prawe (dodane do ostatniego motywu, by zachować symetrię ),
- 13 oczek prawych, brzegowych.
Wykorzystałam schemat prostego wzoru ażurowego  z Zeszytu specjalnego Sandry "Dzieci i dzieciaki" nr 1/2003. Dotyczył modelu sweterka.

Motyw oznaczony, jako 1 pominęłam. W rzędach parzystych wzoru falistego dziergałam oczka, jak schodzą z drutu i narzuty na lewo. Wyjątkami były oczka zaznaczone krzyżykami, które zawsze przerabiałam na prawo.

46 komentarzy:

  1. Piękny jest Twój kocyk. Ale wnuczek ma utalentowaną babcię. Pozdrawiam:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczny wnusio :) a kocyk piękny :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocyk wyraźnie wnusiowi pasuje :-) Bardzo udanie dopasowałaś wzór do włóczki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Superancki kocyk jak bede babacia zapewnie tez bede robic dla wnokow -pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję dziewczyny. Rodzice Krzysia lubią moje kocyki, wczoraj czwarty zamówili, a mnie już brak pomysłów.

      Usuń
  5. Włóczka jest w ślicznych pastelowych kolorkach, a Ty swą praca wydobyłaś z niej jeszcze więcej piękna, po prostu napatrzeć się nie mogę !
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenko. Ja na początku, jak pasy lub plamy wychodziły, miałam chęć tę włóczkę wyrzucić, dopiero fale spowodowały sensowny układ kolorów.

      Usuń
  6. Jak to fajnie mieć taką babcię :) Bardzo fajny ten kocyk, a i kolorki świetnie.
    Kochana dziecinka będzie miała swój zapewne ulubiony kocyk.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Renko, paluszki fajnie w dziurki ażurku wchodzą.

      Usuń
  7. Iwonko, kocyk prześliczny, a Maluszek jeszcze śliczniejszy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzyś akurat odwrócił buzię i włoski mu się ostatnio znacznie wytarły, ale i tak jest śliczny i grzeczny na dodatek.

      Usuń
  8. Pierwsze moje wrażenie to, jakby dzieciaczek pływał na falach jeziora. To przez właściwie dobraną włóczkę i wzór. Cudnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem Lilu, jak się domyśliłaś, ale faktycznie Krzyś parł do przodu do samego brzegu wersalki. Wybrałam to zdjęcie, bo kolory wyszły najwierniej i można porównać wymiary kocyka i dziecka.

      Usuń
  9. Piszesz prosty w wykonaniu, może tak. Takie proste dają czasami do myślenia. Trudność polegała na ładnym uwidocznieniu kolorów - w pełni się to Tobie udało. Kocyk jest piękny o ślicznym wzorze i znakomicie zaprezentowanych kolorach. Efekt znakomity. Podziwiam Twoje znaczniki.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaczniki zrobił mi mąż, ze starych korali, perełek i cienkiego drutu. Mam je w trzech kolorach. Bardzo ułatwiają mi pracę, wiec używam stale, czasami się gubią, czasami kruszą, dobrze, że było ich sporo.

      Usuń
  10. Śliczny kocyk widać że wnusiowi pasuje.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolorowe kocyki i pieluszki Halinko są ostatnio najlepszymi zabawkami Krzysia.

      Usuń
  11. łał ale piękny cudny wzorek wybrałaś i jakie kolorki uroczo się z cieniowały :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tej włóczki nie wybierałam Beatko, tylko synowa nią się zachwyciła i kupiła.

      Usuń
  12. Очень красивое одеяло, отличное сочетание цвета и узора! С уважением!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne delikatne kolory. Wzór świetny i idealny do tych kolorów. Iwonko rozpieszczasz najmłodszego wnuczka to już drugi kocyk. Takie maluszki są takie słodkie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla ścisłości Teresko, to już trzeci kocyk dla Krzysia, pierwszy był biało- niebieski, robiony zanim się urodził.

      Usuń
  14. Śliczniutki kocyk bardzo mi się podoba i piękne kolory.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny kocyk, sliczne kolory:) dzięki za opis wykonania, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny kocyk,kolorki fajne dobrane.Wnuczek na pewno się cieszy.

    OdpowiedzUsuń
  17. śliczny !!! bardzo ładne kolory :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ślicznie wyszedł ten kocyk, pięknie ułożyły się kolorki w tym wzorku! A Krzysio jaki zadowolony:)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniały kocyk! Cudne kolory i śliczny wzór.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie ma to jak kochana Babcia , wrażliwa , ciepła i chetna do spełniania zachcianek , uroczy i w super kolorach , pozdrawiam Dusia [ dzięki za wzorek]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje dziewczyny za miłe słowa, troszkę Was zarzucam ostatnio kocykami, ale robię to, na co akurat jest zapotrzebowanie w rodzinie.

      Usuń
  21. Prześliczny kocyk, mistrzostwo!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Witaj Iwonko.
    Następny śliczny kocyk.
    Jak tak dalej pójdzie to Twój wnusio będzie miał inny kocyk na każdy dzień tygodnia i fajnie.:)) Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kacper lubi moje czapki i szaliki, Juluś sweterki, a Krzyś kocyki i nawet jeżeli dostaje 1 na miesiąc, to mam Teniu pełne ręce roboty.

      Usuń
  23. Śliczny kocyk, milutkie kolorki pasują do ażurku i małego smyka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A najważniejsze, że jak przyjechał i trzeba było go położyć, to na upranym w odpowiednim proszku kocyku, a nie na dostępnym wszystkim kocu, na który czasem i Tusia siada.

      Usuń
  24. Kocyk wyszedł cudny , delikatny i w pięknych pastelach. Dzieki wnusiowi przetestujesz Iwonko włóczki dla najmłodszych. Wnuczek już super facet. Pozdrawiam !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadłaś Marysiu, włóczka, to Mimoza dla dzieci.

      Usuń
  25. Taki delikatny ten kocyk - w sam raz dla maleństwa!
    Melanże mają to do siebie, że nie zawsze paseczki wyglądają dobrze. Ja nieraz po prostu urywałam nitkę i przerabiałam kilka rzędów innym fragmentem motka, by potem powrócić do początku. Udało Ci się znakomicie trafić wzorem w układ pasków!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Małgosiu, dlatego nie przepadam za melanżami, zwłaszcza dla dzieci, bo czasami wyglądają, jakby się poplamiły..

      Usuń
  26. Piękny kocyk! Kolory włóczki bardzo ładnie układają się w tym wzorze :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Śliczna melanżowa włóczka i delikatny wzorek sprawiają że kocyk wygląda przepięknie:) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Efo i Rozo, nie uwierzycie, ale najlepszymi zabawkami Krzysia są teraz kolorowe tkaniny lub dzianiny, naciąga je na swoje piersiki, gniecie i przytula.

      Usuń
  28. Piękny kocyk lubię takie kolory:) Dziękuję za schemat tego wzorku:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eve i Basiu, dziękuję za miłe wpisy i pozdrawiam.

      Usuń