wtorek, 26 listopada 2013

Szmaragdowa Gail

Nigdy dotąd nie nosiłam na sobie zieleni, więc uznałam, że czas  najwyższy zacząć. Szmaragdową chustę Gail powstała w tydzień, wydziergałam ją z jednego motka, niezidentyfikowanej, bardzo cienkiej wełenki z meszkiem. Zastosowałam: oczko środkowe, po 3 oczka brzegowe oraz 6 powtórzeń  pierwszego diagramu wzoru. Moja Gail nr 2 jest trochę mniejsza od poprzedniej, bardzo lekka, poręczna, łatwo się blokuje, jej wymiary to: 166cm/122cm/84cm. Myślę, że tym razem wykonałam wzór bezbłędnie
i jestem z niej zadowolona.
                    
Najlepiej wychodzą zdjęcia chust na śniegu lub w zieleni, ale oba warianty nie były możliwe, śniegu brak, a zieleni w zieleni nie ryzykowałam. Zdjęcia robione były w różnym oświetleniu, trudno było uchwycić prawdziwą barwę żywej zieleni, z nutą mięty
i seledynu, najbliższe oryginału jest zdjęcie w oknie.






W domowej sesji zdjęciowej pomagała mi synowa. Na tych zdjęciach uchwyciłam cały wzór chusty.


 
Na  pomarańczowym tle troszkę lepiej widać, że to nie turkus.







Chusta jest tak delikatna i zwiewna, że próbowałyśmy ukręcić z niej różę.










Ma tylko jeden ząbek na rogu i tym optymistycznym akcentem kończę post.

62 komentarze:

  1. Piękna, piękny kolor i wzór :) pozdrawiam Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudna, przepiękna, zjawiskowa:))) Jak wszystko co robisz. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna chusta Ci wyszła i cudny kolorek.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wzór cudowny...wiadomo,ze Ty robisz cudenka,ja do drutów to antytalent,nigdy nie połapie sie na takich ściegach...Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo dziewczyny. Elu, ja rok temu myślałam dokładnie tak samo jak Ty, dlatego tyle zdjęć narobiłam. "Nie Święci garnki lepią". Pozdrawiam Was wszystkie.

      Usuń
  5. Chusta przepiękna: wzór, kolor nie mówiąc o wykonaniu. Bardzo mi się podoba. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniała chusta a Ty jesteś mistrzem dziergania. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teresko i Janeczko dziękuję, jeszcze wielu rzeczy na drutach nie potrafię, ale stopniowo się uczę.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Widzisz Aniu jak Twoja cierpliwość zaowocowała? Dzięki Tobie przestałam się bać schematów.

      Usuń
  8. Rozkręciłaś się Iwonko.
    Który wzór teraz będziesz próbowała?
    A Gail cudowna i ma wspaniały kolor.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie wiem Olu, ale chodzi mi po głowie kolorowa chusta.

      Usuń
  9. Meraviglioso, un capolavoro ... tanti complimenti!!!
    Bye, bye Elli

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna jest Twoja chusta , bardzo podoba mi się wzór jak i kolor. Lubię wszystkie odcienie zieleni jak i szmaragdy. Bardzo do twarzy jest Tobie w tym kolorze. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mam zielonych oczu i inaczej na ten kolor patrzę, ale gatunek włóczki wydał mi się idealny i miałam rację, bo chusta cieniutka, leciutka, a miło grzeje.

      Usuń
  11. Iwonko jest taka śliczna że sama bym ją chciała nosić a kolorek fantastyczny jak na górnym zdjeciu to ty to jest ci bardzo dobrze w ty kolorku no i taki kolos wykonałaś buziaczki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W porównaniu z robionymi wcześniej Haruni i Burzową chmurką, ta chusta nie jest duża, ale zdecydowanie wygodniejsza w użyciu, bo ja też jestem nieduża.

      Usuń
  12. Jest przepiękna śliczny wzór i kolor też:)))
    Pozdrawiam!!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Fantastična marama!!!
    Lepa smaragdna boja,uzorak za pletenje fenomenalan!!
    Pozdrav!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. przesliczna...cudenko-ale mi sie podoba nawet nie wiesz...
    pozdrawiam cie serdeczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżbieto, Ljubinko, Babciuja i Elli, cieszę się, że Wam się podoba moja praca.
      Z chustami jest tak, jak z serwetkami, że każda następna jest dokładniej wykonana, pozdrowionka.

      Usuń
  15. Wspaniała, kolor, wzór super pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  16. Gail to najpiękniejsza chusta a w Twoim wykonaniu perfekcyjna piękność:)
    pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna! I w kolorze i w wykonaniu :)
    Pozdrawiam bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro podoba się mistrzyni w dzierganiu chust, to teraz już pękam z dumy.

      Usuń
  18. Piękna chusta Iwonko, poprzednie również są prześliczne. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Możesz być z siebie dumna!!! W tydzień? Niesamowicie szybko! Jest piękna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam jej na wyścigi, co drugi tydzień jestem u wnuków i nie mam na nic czasu, więc jak siedzę w domu, to nie mogę się od robótek oderwać.

      Usuń
  20. Wspaniała! Cudna chusta w pięknym kolorze. Jest po prostu idealna.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękna, kusisz swoimi chustami, oj kusisz.. Piękne wykonanie i kolor, och...Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepiękna chusta Iwonko, cudownie prezentuje się na zdjęciach , które oddają jej piękno. Kolor mnie zachwycił :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Prawdziwy klejnocik wydziergany zdolnymi rączkami, a kolorek cudowny i bardzo CI Iwonko w nim ładnie . Zachwycasz precyzyjnym wykonaniem. Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękna wyszła i bardzo dobrze wyglądasz w tym kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Chusta cudo. Piękny wzór. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wspaniała chusta! Ma śliczny kolor! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuję, dzisiaj odkryłam, że szmaragdowa Gail razem z pamiątkowym pierścionkiem po babci, stanowi ciekawy komplet, więc będę ją nosić. Buziaki dla Was wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  28. Jest śliczna, lubię zielenie. A u mnie na drutach zimowa gail z grubej włóczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zimowej Gail jeszcze nie widziałam i jestem bardzo ciekawa.

      Usuń
  29. Oj Kochana Iwonko to ty te chusty dziergasz szybciutko ,pozazdrościć tylko
    Bardzo piękna chusta :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, ja jeszcze nie dorównuję Twoim umiejętnościom dziewiarskim, Ty byś taką dziurawkę dużo szybciej ode mnie zrobiła.

      Usuń
  30. Красивая шаль, красиво сочетаются и цвет и узор. Хорошее качество пряжи и хорошо связан весь узор! С уважением!

    OdpowiedzUsuń
  31. Iwonko, gail w tym kolorze wygląda nieziemsko! Cudnie ją wykonałaś i chusta prezentuje się wyśmienicie. Wg mnie pasuje Ci idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irino i Bean, bardzo Wam dziękuję za tak miłe komentarze i pozdrawiam cieplutko, otulona w moją Gail.

      Usuń
  32. Jaka cudna chusta. Chyba opanowałaś ten wzór do perfekcji już :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Iwonko cóż dodać - prześliczna !

    OdpowiedzUsuń
  34. Iwonko, kolejna przecudna chusta! Pięknie wykonana i dopracowana, kolorek super!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiam się, czy tego wzoru jeszcze raz nie powtórzyć, bo jak rodzinka spora, to ktoś może mieć na nią wielką ochotę. Aleolian też jest ciekawy, ale nie wiem, ile włóczki pochłania i czy sobie z nim poradzę?

      Usuń
  35. Iwona Ty jesteś mistrzynią chust- bardzo mi się podoba ta expresem ( w tydzień) utkana.
    Bardzo ładna -gail to jest to. Ja mam podobną ale koleżanka mi wydziergała........ cóż trzeba korzystać z talentu i precyzyjnego wykonania.
    pozdrawiam Cię gorąco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest tak Teresko, że ma się talent i samo wychodzi. Najpierw coś się bardzo spodoba, a potem się próbuje to zrobić aż do skutku.

      Usuń
  36. Przepiękna chusta i jaki cudny ma kolorek - super się prezentuje :)))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. Śliczna sesja :) Ucieszyłam ogromnie oko Tobą na zdjęciach!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałaś Agnieszko patrzeć na chustę, ja tylko wcieliłam się w manekina i bujając się na tapczanie, gołe ręce wyciągam, żeby pokazać jej delikatność. Aleś mnie rozbawiła. Dodam jeszcze, że chusta przeszła test obrączki męża. Dziękuję Wam dziewczyny i pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  38. Piękna, piękna, i kolor też fantastyczny:) Niedługo będziesz miała w każdym kolorze i do każdej kreacji;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Aniu, każda chusta ma swoje przeznaczenie. 2 pierwsze są małe i do jesiennej pelerynki w sam raz, 4 rozdałam, Haruni czeka na mrozy, a tę używam codziennie.

      Usuń
  39. Przecudna chusta, w pięknym, delikatnym kolorze!!! Wspaniale się prezentuje! Jesteś Kochana Mistrzynią w dzierganiu, podziwiam i chylę czoła.
    Cieplutko pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mistrzynią w dzierganiu jeszcze się nie czuję Doniu, na drutach nie wszystko potrafię. Ja tylko, jak to określa mój mąż "zapaleniec" jestem. Jak mnie urzekły serwety, to musiałam się nauczyć je szydełkować, spodobały mi się na blogach chusty i stwierdziłam, że skoro innym to wychodzi, to i mnie powinno się udać.

      Usuń
  40. Cudna chusta i ten kolor !!!
    Ostatnio kupuję w takim ciuszki...
    Pozdrawiam Lacrima

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to obie mamy wiosenne nastroje, pozdrawiam.

      Usuń