poniedziałek, 8 lipca 2019

Szydełkowy sweterek na roczek.



Witajcie!
Kolejny sweterek  dla Grzesia tym razem zrobiłam troszkę na wyrost:

szerokość przodu po zapięciu wynosi 27 cm.



szerokość tyłu - 27 cm.
długość tyłu - 35,5 cm.
długość rękawka:
od pachy w dół- 21 cm.
od ramienia w dół - 30 cm.
Zastosowałam cieniutką wełenkę, w kolorze mlecznej bieli i szydełko nr 2.


Korpus zaczęłam szydełkować od dołu, rzędami:
- oczka łańcuszka- 52 cm.
- zygzaczki (3 o. brzegowe, *słupek  - 1 o.
  łańcuszka - 1 słupek w to samo miejsce*
  słupek brzegowy),
- słupki,
- listwa szerokości 2 cm. *półsłupek - oczko
  łańcuszka*została wykonana na końcu.
Po zszyciu ramion zrobiłam taką samą listwę wokół szyjki i na zapięcie. Po zapięciu obwód korpusu wynosi 54 cm. Trzeba uważać, by rękawki wyszły identyczne.
Właściciel jeszcze sweterka nie zakładał. Mogę Wam tylko pokazać nasze wspólne,  majowe zdjęcie
z Rewy, życząc wszystkim udanych wakacji.


Pozdrawiam  serdecznie !










35 komentarzy:

  1. Śliczny sweterek i piękne zdjęcie:)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczny sweterek, mały elegancik.Miłego wypoczynku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się cieszę,że coś z tej włóczki wyszło. Chociaż bardzo dobra gatunkowo, to na drutach robótka się zwijała i nie wyglądała dobrze.

      Usuń
  3. Sweterek prześliczny! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję,że prosty ażurek chłopcu też pasuje.

      Usuń
  4. Kolejny śliczny sweterek Grześ jest szczęściarzem. Miłego wypoczynku:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to ja jestem szczęściarą,że takiego Grzesia mam.

      Usuń
  5. Sweterek jak zwykle u Ciebie Iwonko pierwsza klasa! Śliczny wzór i niesamowite wykonanie. Wszystko się idealnie dopasowało.

    Pięknie razem wyglądacie na tym zdjęciu :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Renko. Polecam tę włóczkę dla dzieci. Bywa w różnych kolorach, 100 % wełny, a nie gryzie, nawet w dzianinie szydełkowej jest bardzo miła w dotyku.

      Usuń
  6. Śliczny sweterek 😘😘😘
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczynałam ten sweterek na drutach nr 2 kilka razy. Brzydko wychodziło, bo ażurki dla chłopca nie wchodziły w grę, a cieniutka gładka dzianina zwijała się. W końcu wzięłam szydełko, sama wymyśliłam wzór i prosty, klasyczny fason się sprawdził.

      Usuń
  7. Iwonko sweterek cudny i najprostsze wzorki wychodzą najlepiej :)
    pozdrawiam u mnie syn właśnie wrócił z Rewy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pierwszy raz byłam w Rewie i bardzo mi się tam podobało: plaża nieprzeludniona z restauracją serwującą wspaniałe dania rybne i jeszcze pyszne gofry.

      Usuń
  8. Śliczny sweterek i jak zawsze bardzo dokładnie opisałaś jak wydziergać. Urocze nadmorskie zdjęcie. Pozdrawiam cieplutko ☺💝

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grześ pierwszy raz był nad morzem i chciałam Wam pokazać jego radość. Najbardziej ucieszyła go "wielka piaskownica", tak samo, jak kiedyś mnie w dzieciństwie.

      Usuń
  9. Bardzo ładny sweterek. Ciekawy wzór ażurowy.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inne wzory ażurowe też ładnie wyglądały z tej włóczki, ale bardziej pasowały dziewczynce.

      Usuń
  10. Sweterek dla Grzesia rewelacyjny i pięknie wykonany.
    Taka babcia to skarb. Świetnie wyglądacie razem na plaży:)

    OdpowiedzUsuń
  11. będzie bardzo elegancki w tym sweterku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do koszulki z kołnierzykiem był robiony, tak jak sobie synowa życzyła.

      Usuń
  12. Śliczności sweterek.
    Oj, jak ja dawno temu ostatni raz robiłam dla takiego malucha ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym moda i wymiary tak bardzo się nie zmieniają i takie doświadczenia się przydają.

      Usuń
  13. Piękny sweterek Iwonko,a Grześ jaki już duży kawaler :)
    Serdeczności dla Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pierwszym roku życia dzieci najszybciej się rozwijają. Grześ za 3 dni skończy roczek.

      Usuń
  14. Sweterek cudowny, a Wy Oboje jeszcze piękniejsi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nasze pierwsze wspólne wakacje. Nowe wrażenia spowodowały,że Grześ wydoroślał: wreszcie usiadł i stanął, w restauracji wołał kelnerki i sam zajadał pieczone ziemniaczki.

      Usuń
  15. awesome article..
    thanks for sharing

    OdpowiedzUsuń
  16. Ładny sweterek 😁 ciekawy sposób robienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, sposób robienia sweterka bardzo tradycyjny wybrałam, klasyka i dekolt w szpic chłopcu pasuje.

      Usuń
  17. Piękny sweterek. Wzór prosty i bardzo ciekawy. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, do prostoty czasem długa droga prowadzi. 5 razy go zaczynałam na drutach, już miałam zrezygnować, ale wzięłam jeszcze szydełko, ono mnie z reguły nie zawodzi.

      Usuń