piątek, 4 grudnia 2020

Wełniany kocyk

Wzór  dziecięcego kocyka do wózeczka tak się spodobał na Wyspach Brytyjskich, że  jest bezustannie użytkowany przez małego Nicholasa. Zrobiłam więc na zmianę, drugi, większy i cieplejszy, na zimę. Wykorzystałam 2 motki po 50g, koralowej wełny Filcolana PERUVIAN, 100g mieszanki wełny i akrylu NAKO Nakolen, w kolorze ecru i ok. 200 g szarej, niezidentyfikowanej włóczki. Myślę, że to wełna z domieszką bawełny. Mnie te delikatne kolory grają, tylko czy wyszedł kocyk chłopięcy, czy dziewczęcy ?


















Aparat nawet dobrze uchwycił kolory i wzór.














Opis wykonania:
Schemat ażurowego wzoru  pokazałam w maju: https://iwonusiowo.blogspot.com/2020/05/ Zastosowałam, tak jak poprzednio, szydełko nr 4. Ażur zaczęłam po trzech słupkach z każdego brzegu. 

Wyżej dobór kolorów. Wszystkie pasowały, wybrałam najbardziej pastelowy. Niżej widać, że  pasek ecru, na dole, został zrobiony po odwróceniu robótki. Nie jest to konieczne, ale chciałam, by brzegi górny i dolny były identyczne. 

 Szara lamówka robiona:*1 półsłupek, 1 oczko łańcuszka.* Taka jest bardziej miękka, niż robiona samymi półsłupkami.   
Zdjęcie kocyka w świetle dziennym,  przed blokowaniem. Miał 80cm/90cm.
Czegoś mi jeszcze brakowało, więc dorobiłam pikotki, uprałam w szamponie dla dzieci i zblokowałam na styropianie. Na mokro kocyk urósł do wymiarów 81cm/99cm. Brzeg z pikotkami, jak widać, zrobiłam w dwóch kolorach dla urozmaicenia.: *1 półsłupek, 2 oczka łańcuszka, pikotek z trzech oczek łańcuszka, 2 oczka łańcuszka, 1 półsłupek.*

Pozdrawiam Wszystkich serdecznie!

33 komentarze:

  1. Ten kocyk jest uniwersalny, spokojnie może być dla chłopca.Jest piękny, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się wydaje, że jest unisex, bo koral, to nie róż.

      Usuń
  2. Bardzo fajny kocyk, w życiu bym nie umiała takiego zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest akurat prosta robota Martynko. Wystarczy nauczyć się na szydełku łańcuszka i słupków pojedynczych.

      Usuń
  3. Jak ładnie! Bardzo doceniam i szanuję za ręczną pracę, za serce i czas włożony w wykonanie tego kocyka :) Takie prezenty cieszą najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Masz rację, o wiele łatwiej coś kupić, ale nie będzie to niepowtarzalne.

      Usuń
  4. Śliczny kocyk Iwonko.:) Kolorki pasują zarówno dla chłopca jak i dla dziewczynki. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko koral jest w nim jaskrawy i w sumie dosyć stonowany wyszedł.

      Usuń
  5. Piękny kocyk. Dzieci lubią kolory. Maluszkowi na pewno
    się spodoba. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego założenia właśnie wyszłam Teresko. Kiedy jak nie w dzieciństwie chłopiec będzie miał rzeczy w wesołych kolorach?

      Usuń
  6. Piękny, na pewnie świetnie będzie służył Małemu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu. Trochę się przy nim pobawiłam szydełkiem i w końcu ładnie wygląda, w naturze lepiej niż na zdjęciach.

      Usuń
  8. Piękny i starannie wykonany. Zostawiam świąteczne życzenia.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny kolorowy kocyk. Super wzór. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór nadaje się również na narzutę z resztek i na jednobarwną dzianinę. Wzięłam go z Internetu i nawet nie wiem, co to było pierwotnie?

      Usuń
  10. Przepiękny kocyk Iwonko. ma bardzo ładny wzór, a te pikotki fajnie go ozdabiają.
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko. Naturalny skład włóczek jest jego największą zaletą.

      Usuń
  11. Super kocyk, kolory i wzór fajnie się prezentuje 😍😍😍😍
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj Iwonko, ostatnio jesteś moją inspiratorką. Po przeczytaniu Twojego postu o Łapkach, wzięłam do ręki włóczkę i szydełko i mimo ,że potrafię tylko słupki i półsłupki zaczęłam dziergać. Czy co z tego wyjdzie?
    Natomiast po przeczytaniu o Tusi napisałam post wspominający moje pieski. Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo Teniu, że pobudziłam Cię do działanie, bo po przeczytaniu Twoich poprzednich przemyśleń wyczuwałam rezygnację.

      Usuń
  13. Świetny pomysł na wersję zimową! Kolorystycznie to on jest moim zdaniem uniwersalny, wzorniczo również. Bardzo podobają mi się pikotki. Niech otula Maluszka w chłodne dni.
    I dziękuję za podpowiedź z blokowaniem na styropianie! Że też wcześniej na takie rozwiązanie nie wpadłam. Czy masz taki wielki kawał styropianu, czy to są połączone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Domowy przyrząd do blokowania" zrobił mi mąż z jednego, dużego i bardzo grubego kawałka styropianu. Prezentowałam go pod tym hasłem na blogu w 2012 r. Jest już stary, ale ciągle niezastąpiony.

      Usuń
    2. Dziękuję za podpowiedź. Zobaczyłam sobie i bardzo mi się podoba.

      Usuń
  14. Piękny kocyk Iwonko,ten czerwony kolor nadaje mu takiej wyrazistości,na pewno jest cieplutki 🙂
    Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest intensywny koral Marylko. Musiałam tak kombinować kolorami, by kocyk nie bił po oczach i by flaga nie wyszła.

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że za jakiś czas dostanę zdjęcia kocyka z zadowolonym właścicielem.

      Usuń