środa, 6 lutego 2013

Koronki do koszyczków wielkanocnych




Realizując własne pomysły, można mieć niepowtarzalny koszyczek wielkanocny. Przedstawiam moje  dekoracje, może kogoś zainspirują. Robótki to małe, ale wbrew pozorom pracochłonne, ponieważ powinny być delikatne, z dosyć cienkich nici, ani za małe, ani za duże. Czasami trudno trafić na odpowiedni model, żeby do koszyczka pasował wielkością.

Dodam jeszcze, że na wykonanie  koronki przedstawionej na pierwszym zdjęciu wykorzystałam schemat wzoru lilii, który otrzymałam  od Bean.



Rodzina jest spora i koszyczki są różne. Do środka każdego koszyczka wykonuję serwetkę
w odpowiednim kształcie i takiej wielkości, by trochę wystawała. Wykorzystuję różne wzory na koronki zewnętrzne, staram się, by wzór pasował do serwetki. Koronkę trochę marszczę i mocuję do koszyczka wstążeczką, biała gumka stosowana do kapeluszy też się nadaje.

 Jeżeli okrągłą serwetkę zmarszczymy w środku wstążeczką, to na zewnątrz ładnie, równo się układa.

Zastosowałam kolory, żeby było lepiej widać, ale może być wszystko białe. Ta serwetka nadaje się do koszyczka, bo ma gęsty środek i ozdobną koronkę, która wystaje z koszyczka.  Zrobiłam ją ze śnieżnobiałego  kordonka "Kaja" i wyszła mi trochę większa niż w opisie, ok 37 cm.
Białe komplety mają tę zaletę, że można je łatwiej odplamić, niż kolorowe.


Brakuje jeszcze małych serweteczek do przykrycia święconek, żeby się nie kurzyły w drodze do kościoła. Staram się, by mała serwetka miała ten sam motyw, co duża. Jeżeli dekoracja jest kolorowa, to wkładam do koszyczka mały przezroczysty talerzyk, nie tylko chroni serwetkę przed zabrudzeniem tłustą kiełbasą, czy malowanym jajkiem, ale wciśnięty w koszyczek trzyma udrapowaną serwetkę, żeby się nie ruszała.

23 komentarze:

  1. Bardzo ładne :) Muszę coś wymyślić do mojego koszyczka... Może zrobię mu koronkę... W każdym razie sama bym na to nie wpadła :P
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie prezentują się koszyczki. Ten problem mam już z głowy, kiedyś porobiłam serwetki do koszyczków dla rodziny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne koronki i serwetki do koszyczków! Ja też już pomału myślę o serwetkach do koszyczka, ale do przykrycia, jeszcze trochę czasu jest. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudności Ci wyszły, i już tęsknę za wiosną!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Extra, bardzo mi się podobają te zewnętrzne koronki. Piękny jest tak ozdobiony koszyczek. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz duzo pomyslow-bardzo ciekawe te serwetki. I pracowita jaka! Gratuluje! Pewnie tez wszystko jest smaczniejsze na takich cudenkach. Sciskam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej podobają mi się te małe koronki na zewnątrz koszyczka :) bardzo ciekawy pomysł. Ten z mocowaniem wewnętrznej serwetki wstążką też bardzo sprytny :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję, przede wszystkim moje dekoracje są z bawełny, więc mocne
    i nie żółkną po upraniu, jak te ze sztucznych włókien z bazaru. Można je używać przez wiele lat, a jak się trochę opatrzą, zmienić kolor wstążeczki lub kwiatuszków. Można być bardziej oryginalną, jak moja
    koleżanka, która zaniosła do kościoła święconkę na srebrnej tacy
    i zanim się spostrzegła, wszystko jej zginęło.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie śliczne ozdoby koszyków, świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. pięknie ozdobiony koszyczek, piękne wykonanie, pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja właśnie szukam inspiracji i oczywiście tutaj znalazłam :). Pięknie koronki.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Prześliczne koronki :))) ups mój koszyczek łazienkowy jeszcze takiej się nie doczekał ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładne ozdoby! Ja nie robię takich, wykorzystuję płócienne serwetki i staram się kolory przemycić, nie zawsze ze skutkiem, bo mój mąż tradycyjnie tylko biel ma na myśli :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Może pozwoli Ci na dekoracje białego koszyczka kolorowymi żywymi kwiatkami?

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne koronki,dekoracje w sam raz na sobotę. Ja też lubię takie i wykorzystuję je, bo mam po babci. Pozdrawiam ze Skierniewic.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dowód na to, że są trwałe.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne koronki. Wspaniała dekoracja koszyczka. Fajny pomysł z tą koronka na zewnątrz koszyczka. Podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. cеrtainly liκe your websitе however you
    need to takе a look at the spelling on quite a fеw
    оf youг poѕts. A number of them are rіfe
    with spelling issues and I in finding it verу bothersome to infοrm the reаlitу then again I'll certainly come again again.

    my blog: liondenkennels.com

    OdpowiedzUsuń
  19. jak ty pieknie szydelkujesz ,cudenka tworzysz...pozdrawiam i usmiech zostawiam

    OdpowiedzUsuń