środa, 22 stycznia 2014

Candy, Candy i dekorujemy koszyczki.


Oto moja niespodzianka - CANDY dla obserwatorów mojego bloga. Można  wygrać  biały zestaw do koszyczka wielkanocnego tj. koronkę o długości 80 cm, serwetkę o średnicy
39 cm. i mniejszą serwetkę o średnicy 25 cm. Wymierzcie swoje koszyczki i weźcie udział w zabawie.  Do 13 lutego włącznie można zgłaszać chęć udziału w zabawie w komentarzach pod tym
postem. Podlinkowany Banerek CANDY wstawiacie na pasku bocznym swojego bloga, jeżeli go prowadzicie. Kacper przygotuje losy,
a Juluś będzie wyciągał, ogłoszenie wyniku planuję na14 lutego 2014 r.







Są różne możliwości wykorzystania zestawu
w zależności od wielkości koszyczka. Mój koszyczek jest niezbyt duży i dlatego większa serwetka zwisa, a mała przykrywa jego zawartość.






Niżej przytwierdziłam tylko wstążeczką koronkę, która może być mniej lub bardziej namarszczona i przykryłam koszyczek małą serwetką.



Przy większym koszyczku można zastosować wszystkie 3 elementy. Gdy większa serwetka  sterczy, a nie opada, wyeksponowana jest również koronka. Ażeby to pokazać, włożyłam do koszyczka inną serwetkę o średnicy 36 cm. Jest to biała wersja płatka śniegu.





Tak się złożyło, że kiedy kończyłam swoje CANDY, ja wygrałam również Rozdawajkę u Tereski.



Wczoraj dotarła do mnie wygrana - podręcznik dziergania po niemiecku. Zawiera wiele schematów, zdjęć i opisów. Pozycja solidnie oprawiona, bardzo kolorowa i jest tam wszystko, począwszy od ściegów, poprzez skarpetki, rękawiczki i sweterki do przepięknych obrusów. Ogromnie się cieszę z tego podarunku i dziękuję  Teresce z całego serca.












                  Nie wszystkie koszyczki są okrągłe.
Prostokątną serwetkę ze Snehurki zrobiłam do koszyczka na chleb. Kolor lila-róż pasuje do mojej zastawy stołowej. Wykorzystałam schematy dwóch różnych serwetek, równie dobrze można ten pomysł wykorzystać na obrusik, albo zrobić samą koronkę do koszyczka  wielkanocnego.


Źródło obydwu schematów: Robótki Ręczne
nr 6/1994 r.

Schematy dwóch delikatnych koronek do wykorzystania przy koszyczkach wielkanocnych.  Pierwszą zaczęłam od pierwszego rzędu, a po wykonaniu 8-miu okrążeń wykończyłam od strony drabinki troszkę inaczej:
*1 półsłupek, 3 oczka łańcuszka, 1 słupek, 3 oczka łańcuszka, 1 słupek w to samo miejsce, 3 oczka łańcuszka* - powtarzać od gwiazdki do gwiazdki.





Średnica serwetki wykonanej według schematu, z prawej
(wzór: Robótki Ręczne
nr 5/2002 r.)szydełkiem wynosi 39 cm.

Średnica serwetki przypominającej płatek śniegu wynosi 36 cm. (wzór: Diana Robotki Ręczne nr 2/2001 r.).
W obu przypadkach zastosowałam kordonek Kaja i szydełko nr 1,15.

57 komentarzy:

  1. Jakie piękności !
    Oczywiście ustawiam się grzecznie i liczę na szczęście.
    Gratuluję Tobie wygranej i pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  2. No to ja jako druga sie ustawie, a gdyby szczescie sie do mnie usmiechnelo, to poda adres w POlsce:) Skorzystam chetnie z tych schemacikow , co wstawilas:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję wygranej - książka super i przyda się!
    Serwetki zrobiłaś prześliczne ale nie ustawię się w kolejce, bo sama robię i nie będę zmniejszała szans osobom, które nie robią szydełkiem. Natomiast umieszczę podlinkowany banerek na swoim blogu - myślę, że nie masz nic przeciw?:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pozdrawiam Was dziewczyny, wygra osoba o największych zdolnościach telepatycznych. Ja z reguły przeczuwam, kiedy wygram jakieś losowanie i rzadko się zdarza, żeby mi się nie potwierdziło. Trzeba po prostu dużo myśleć o ewentualnej wygranej. Po zapisaniu się u Tereski, cały czas myślałam, czy zdołam sobie wystarczająco niemiecki przypomnieć. Oczywiście Irenko, im więcej osób się zapisze, tym większe emocje i fajniejsza zabawa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny komplecik do koszyczka :)gratuluję wygranej i dziękuję za schematy :) pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny komplet. Twoje serwetki są wyjątkowe, śliczne. Wspaniały upominek otrzymałaś. Ślicznie dziękuję za schematy, może podejmę się próby wykonania. Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudne te koroneczki! Zapisuję się a może mi się poszczęści, Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne koronki :) również staję w kolejce

    OdpowiedzUsuń
  9. Iwonko - ustawiam się po Twoje cudności !

    OdpowiedzUsuń
  10. Sama szydełkuje , ale Twoje upominki są śliczne więc ustawiam się i ja , pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne koronki do koszyczka , kolejka chętnych Iwonko będzie długa. Ja daję szansę dla innych którzy nie dziergają. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja chętnie się ustawie w kolejce, co prawda potrafię szydełkować, ale jakoś z serwetkami mi nie po drodze, a moje stare są już tak zdezelowane, że aż wstyd :)
    Pozdrawiam, a banerek zaraz wstawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z miłą chęcią ustawiam się w kolejkę i zapraszam równiez do mnie na candy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładne serwetki do koszyczka. Nie zapisuję się w zeszłym roku zrobiłam nowe. Niech wygra ktoś kto nie robi szydełkiem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę się zapisać. Co prawda idę do szpitala i nie wiem jak będzie ale co tam ..Bardzo mi się podoba serwetka do koszyczka na chleb. Cudnie połączyłaś wzory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymaj się Inuś, szpital to nic miłego, ale przeważnie pomaga.

      Usuń
  16. Śliczne koronki i serwetki!!! Cieplutko pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Jasne, że staję w kolejce, cudny zestawik, a święta coraz bliżej:) Serwetka do koszyczka chlebowego jest piękna, dzieki za wzorek:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. piękne serwetki a wzór różyczek bardzo ciekawy i można go mnożyć super.
    pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  19. Zestaw prześliczny, a że bardzo rzadko dziergam serwetki, to może będę miała choć troszkę szczęścia?
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Iwonko gratuluję ci wygranej super że tak się cieszysz bo takie książki są bezcenne - a twoje candy ja nie mogę obojetnie przejść obok takich cudowności wię staję grzeczniutko w ogonku banerek wstawiam u siebie i będę intensywnie myślęć o twych pięknościach same znajome twarze tu widzę buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  21. Gratuluję wygranej :)) iżyczę kolejnych :)) po zestwaik z wielką przyjemnością się ustawiam, gdyż ja sama mam dwie lewe ręce do szydełka. A tak bardzo podobają mi się takie prace! Wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wiecie dziewczyny, że dla mnie Candy, to stres. Najpierw się denerwowałam, że prezent nie będzie się podobał, a jak jest zainteresowanie, to mnie cieszy, lecz jednocześnie martwi, że wszyscy nie mogą wygrać. Nie wytrzymałam i zaczęłam szydełkować drugi zestaw, troszkę inny, ale o takim samym przeznaczeniu. Jak zdążę do Walentynek, to będą 2 losy wygrane. Witam nowe obserwatorki, dziękuję wszystkim za zostawione słówko i pozdrawiam Was serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Iwonko takie cuda no pewno,że chcę. Zaraz info umieszczam

    OdpowiedzUsuń
  24. Jakie cuda na tym blogu!"!! Trafilam przypadkowo i zostaje!!!
    Najcudniejsze sa te ùubranka dla dzieci ! ja tez probuje poczyniac cos od czasu do czasu wiec zapraszam w moje skromne progi! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aneto, weszłam na Twojego bloga, fajne masz córeczki i niezłe prace, nie wiem dlaczego nie mogłam opublikować komentarzy.

      Usuń
  25. Witam Iwonko gratuluję wygranej :) piękny zestaw wielkanocny przygotowałaś i bardzo chętnie ustawię się w kolejce do tych piękności :), banerek zaraz umieszczam ;)
    Pozdrawiam bardzo cieplutko Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Gratuluję świetnej wygranej. Śliczny zestaw serwetek. Ustawiam się w kolejce po szczęśliwy los. Prostokątna serwetka też jest urocza.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Też mi się przyda nowe ubranko do koszyczka :) Grzecznie staję w kolejce :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Przecudne te serweteczki :) Z przyjemnością i ja spróbuję szczęścia :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Serwetki, koroneczki przecudnej urody ! Z nadzieją na szczęście w losowaniu, ustawiam się w długiej kolejce !
    Buziaki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam nowe obserwatorki serdecznie, drugi zestaw serwetek już kończę, trzeba tylko poczekać do Walentynek na losowanie. Pozdrawiam cieplutko wszystkie osoby tu zaglądające.

      Usuń
  30. piekne serwetki , cudenka...pozdrawiam cie Iwonko

    OdpowiedzUsuń
  31. Olá Yvonne!!!!!!!!!
    Que blog mais lindo!
    Adorei seus trabalhos.
    Beijos fique com Deus.
    donadalvaartesanatos.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękne serwetki. Też chciałabym takie, więc bardzo chętnie się zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Jakie piękne koroneczki ty masz Kochanie złote rączki .
    Super że jesteś zadowolona z książeczki .
    I oczywiście ustawiam się w kolejce po taki piękny komplecik koszyczkowy.

    OdpowiedzUsuń
  34. Zapisuję się koniecznie. Wprawdzie dziergam dla innych serwetki do koszyczka - sama korzystam od wielu lat z tych samych dwóch serwetek. Może się to teraz zmieni? :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Iwonka koronki twoje piękne i ja sie zapisuje moze Kacperek mie wylosuje Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  36. Iwonko, przepiękne robisz szydełkowe cacka, chętnie będę je obserwować i zapiszę się na Twoje Candy, wielbicielka szydełka:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Iwona! Byłbym szczęśliwy, aby otrzymać taki cenny dar - Biały Zestaw do koszytszka. Zaangażowany, jeśli to możliwe.

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo mi się podobają Twoje szydełkowe prace. Byłabym zaszczycona gdybym mogła mieć taka w koszyczku wielkanocnym.
    Staję więc w kolejce :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Witaj Iwonko, trafiłam do Ciebie od Dusi... i zostałam! Robisz przepiękne prace, od zawsze podziwiam szydełkowe cuda, bo sama nic w tym temacie nie umiem!
    Przyjęłabym takie cudeńka z radością, więc staję w kolejce, a Ciebie zapraszam do mnie na candy na
    http://5porroku.blogspot.com/
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  40. Wspaniałe. Szybko staję w kolejce, bo mój koszyczek idealnie bedzie pasował do tych serwetek :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Iwonko i ja się zapisuję, mój koszyczek jest mały ma średnicę 20 cm i marzy mu się, że w tym roku tak cudnie ubrany i udekorowany pójdzie ze święconką do Kościoła, a inne koszyczki padną z zazdrości jak spojrzą na tak pięknego "cudaka" :-)

    OdpowiedzUsuń
  42. Piękny komplecik ,serweta do koszyczka też ogromnie przypadla mi do gustu .Gratuluję wygranej i powodzenia dla bioracych udział w zabawie :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam wierne i nowe obserwatorki, uczestników zabawy przybywa emocje rosną, ciekawe kto wygra?

    OdpowiedzUsuń
  44. Takie śliczne są Iwonko Twoje serwetki, ze nie sposób przejść obojętnie. Ustawiam się więc w kolejeczce, może będę miała szczęście. Pozdrawiam cieplutko. Ania

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja również ustawiam się w kolejce.
    Banerek tutaj: http://alternative-diy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. i ja zachwycam się Twoimi wyrobami piękne szybko staję w kolejce, a i ja zapraszam do siebie ;) gorąco pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  47. Piękne, zapisuję się.

    OdpowiedzUsuń
  48. biorę udział w zabawie
    bernadetaaa@interia.pl
    udostępniłam na fb, bloga nie mam
    https://www.facebook.com/bernadetta.bomba/posts/1460736667480541?stream_ref=10

    OdpowiedzUsuń
  49. biorę udział
    sylviaaa100@interia.pl
    udostępniłam na fb: https://www.facebook.com/sylvia.bomba.5/posts/214381178767225?stream_ref=10

    OdpowiedzUsuń
  50. Śliczne serwetki i przydałyby się na święta:)ustawiam się więc w kolejkę. pozdrawiam.ewa
    ekarolczuk@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  51. Wspaniałe dziergutki. Arcydzieła szydełkowania. W ogoneczku przystaję i rozmarzam się, aby zawitały u mnie na Wielkanoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Losy już przygotowane, czekamy, aż Julek się wyśpi i wyciągnie 2 szczęśliwe, potem powrót do domu i ogłoszenie wyników jeszcze dzisiaj
      - Iwona

      Usuń